Görevinden ayrılan ABD Savunma Bakanlığı Deneyler Bürosu Direktörü Michael Gilmore'un "Yüzlerce kritik hata, F-35'in tam kapasiteli savaş makinesi olmasına izin vermiyor" sözlerini hatırlatan Grazier, bu konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu:
ALÇAK İRTİFADA UÇAMIYOR
Büyük umutlar bağlanan uçağın daha önce karadaki operasyona destek için kullanılmasının planlandığını hatırlatan uzman, "Ama kısa süre sonra uçağın alçak irtifada uçamadığı, yazılımının ise 4 namlulu GAU-22/A topuyla baş edemediği ortaya çıktı" dedi.
Michael Gilmore'un raporunda, "Bugün itibariyle, F-35'in hiçbir modifikasyonu savaşta güvertedeki silahları kullanamıyor" ifadeleri yer almıştı.
'PİLOTLARIN KAFASI IŞIĞA ÇARPIYOR'
Uçak gemisi için geliştiren F-35 modifikasyonun da askerleri hayal kırıklığına uğrattığını anlatan Grazier, USS George Washington uçak gemisinde yapılan deneyler sırasında kabul edilemez dikey titreşimin tespit edildiğini belirterek, "Pilotların kafası ışığa çarpıyordu. Maliyeti 600 bin dolar olan kasklar bile onları morluklardan kurtaramadı" diye yazdı.
'EN BÜYÜK SORUN MALİYETİ'
F-35 programının daha uzun yıllar kaynak yutacağı yönünde şüpheleri olduğunu yazan gazeteci, şöyle yazdı: "Sonuçta, savaş alanında seleflere kaybeden ikinci sınıf bir uçak elde edeceğiz. ABD, maliyeti 1.5 trilyon dolar olan ulusal faciayı unutmalı, uzmanlar ise yeniden üniversal bombardıman uçağının tasarımına başlamalı".