6.800 tonluk geminin en az hasarı alması için çalışmalar büyük bir titizliklikle yürütülüyor.
Geminin gece yarısı itibarıyla yarısı deniz yüzeyinin altında olan transfer gemisine yüklenmesi planlanıyor.
Geminin 90 km uzaklıktaki Mokpo kentinde götürülmesi işleminin de 2 hafta sürebileceği belirtiliyor.
Kayıp 9 cansız bedeni arama çalışmaları da hala sürüyor.
Korkunç faciada hayatını kaybedenlerin yakınları kurtarma operasyonunun bu kadar uzun sürmesinden ötürü yaşadıkları hayal kırıklığını dile getirdi.
Jang Dong-won adlı kayıp yakını "Geminin neden daha önce çıkarılamadığını anlamak güç. Öncelik, kayıp cesetleri bulmak ve gemiye en az hasarı vermektir, böylece geminin batmasının ardındaki gerçek sebebi bulabiliriz" şeklinde konuştu.
72 MİLYON DOLARLIK OPERASYON
Dün 140 metrelik tekneyi battığı yerden kaldırmak için 50 dalgıç da dahil olmak üzere 450 kişilik bir kurtarma ekibi çalıştı.
1073 gün boyunca 40 metre su altında kalan feribotu kurtarma çalışmalarının yaklaşık olarak 72 milyon dolara mal olduğu belirtiliyor.
GEMİNİN BATMA NEDENİ AÇIKLIĞA KAVUŞABİLİR
Facianın ardından Güney Kore Başbakanı Chung Hong-won eleştiri oklarının hedefi olmuş ve görevinden istifa etmişti.
Faciaya aşırı kargo yükü, yanlış yerleştirme ve diğer ihmallerin neden olduğu açıklanmıştı ancak kazanın kesin nedeni geminin incelenmesi sonucu belli olacak.
Geminin hayatta kalan kaptanı olay sırasında 'tahliye emri' vermeden gemiyi terk ettiği için hayatta kalmış ve 'kasıtlı ihmal ile cinayet' suçlamasından müebbet hapse mahkum edilmişti.