Kamuoyu araştırmalarıyla bilinen Adil Gür’ün sahibi olduğu A&G Araştırma Şirketi adına 16 Nisan’da yapılacak referandumda ‘evet’ kampanyası yürütülüyor.
A&G Araştırma Şirketi’nden bir yetkili referandumda ‘evet’ oyu kullanılması çağrısı yapan broşürlerin A&G Araştırma Şirketi görevlileri tarafından dağıtıldığını doğruladı. A&G Araştırma Şirketi sahibi Adil Gür ise, bu çalışmanın ‘İzmir Platformu’ tarafından yapıldığını, kendisinin bu platform çalışanlarına eğitim verdiğini, ancak A&G Araştırma şirketinin böyle bir kampanya yapmasının mümkün olmadığını söyledi.
İzmir’de üzerlerinde “Mesele memleket meselesi, söz konusu vatan” yazılı yelekler giyen ve A&G Araştırma Şirketi’nden geldiğini söyleyen şahıslar, mahallelerde kapı kapı dolaşarak 16 Nisan’da yapılacak ve Cumhurbaşkanlığı sisteminin oylanacağı referanduma yönelik “Mesele memleket meselesi, söz konusu vatan — Evet” başlıklı broşür dağıtıyor.
Broşürün içinde ise şu ifadelere yer veriliyor:
'YENİ SİSTEMDE İKİ BAŞLILIK YOK'
“Rejim 1923’te değişti!” “Değişecek olan sadece hükümet sistemi,” “Birlik ve uzlaşma,” “Cumhurbaşkanı, halk tarafından seçileceği için siyasette birliktelik artacak, kutuplaşma azalacak,” “Güçlü Meclis, güçlü temsil,” “Yeni sistemde meclis devre dışı bırakılmıyor, aksine güçlendiriliyor,” “2 başlılığa son,” “2001 yılında Cumhurbaşkanı tarafından fırlatılan bir anayasa kitapçığı bu ülkeye ve bu millete nelere mal oldu. Yeni sistemde iki başlılık yok,” “Eskiden halk sadece yasamayı, yani meclisi seçiyordu. Yeni sistemde hükümeti de halk seçecek. Millet için, Devlet için, Türkiye için evet,” “Otoriter değil, sorumlu Cumhurbaşkanı,” “Eskiden Cumhurbaşkanının hiçbir sorumluluğu yoktu. Yeni sistemde halka, gerektiğinde meclise ve yargıya hesap veren bir Cumhurbaşkanı olacak,” “Mesele memleket meselesi. Türkiye üzerine oynanan oyunları bozmak için, istikrar için, çocuklarımızın geleceği için, darbeye, teröre dur demek için evet.”
Broşürün üzerinde ise A&G Araştırma Şirketi’ne ilişkin bir ibare yer almıyor.
A&G YETKİLİSİ: KAMPANYA DAHİLİNDE ‘EVET’ BROŞÜRLERİNİ HALKA DAĞITIYORUZ
Konuyla ilgili Sputnik’in ulaştığı A&G Araştırma yetkilileri, referandumda ‘evet’ çağrısı yapan broşürlerin kendileri tarafından dağıtıldığını doğrularken “O, ‘evet oyu kullanın’ anlamında bir çağrı değil. Bir kampanya yürütüyoruz, kampanya dâhilinde ‘evet’ broşürlerini halka dağıtıyoruz” dedi. İsmini vermek istemeyen A&G Araştırma yetkilisi, “Bu broşürler A&G adına mı dağıtılıyor?” sorusuna, “Evet, A&G Araştırma adına dağıtılıyor. Dağıtan arkadaşların kimlikleri de var üstlerinde. İzmir’de bizim ekiplerimiz mahallelerde, semtlerde giydirilmiş araçlarla, kalabalık bir ekip çalışıyor İzmir’de. A&G Araştırma adına da zaten kimlikleri de vardır üstlerinde” dedi.
ADİL GÜR: ÇALIŞMA A&G ADINA YÜRÜTÜLMÜYOR
Konuyla ilgili Sputnik’e konuşan A&G Araştırma Şirketi sahibi Adil Gür ise broşürlerin A&G Araştırma adına dağıtıldığını yalanladı. Gür, “İzmir’de sivil toplum kuruluşları, İzmir Platformu adı altında bir araya gelmişler. Orada İzmir Platformu’nda çalışan arkadaşlara ben eğitim verdim. O arkadaşlara beden dili, öfke kontrolü, insanlarla nasıl selamlaşmaları gerektiğiyle ilgili eğitim verdim. Orada A&G Araştırma adına değil, İzmir Platformu adına yapıyorlar o çalışmayı” dedi.
'ORGANİZASYON, EĞİTİMLE İLGİLİ KATKI SUNDUK'
Gür, ‘Evet’ broşürü dağıtanların A&G Araştırma çalışanı kimliği taşımaları konusunda ise “Kimsenin elinde A&G Araştırma kimliği olması mümkün değil. Belki şunu söylemiş olabilir arkadaşlar; evet, Adil bey böyle bir eğitim yaptı diyebilir. Ama A&G Araştırma ne bir siyasi parti ne de bir sivil toplum örgütü. A&G Araştırma böyle bir çalışmayı niye yapsın ki? Ama sorduğunuz şuysa; bu arkadaşların organizasyonu, eğitimiyle ilgili katkı sunduk. Ama bizim adımıza böyle bir çalışma yapmıyorlar. Hiç kimsenin de ‘A&G Araştırma adına geliyoruz’ demesi mümkün değil” diye konuştu.
“O zaman ‘A&G Araştırma’dan geliyoruz’ diyen bu şahıslar doğru söylemiyorlar mı?” sorusu üzerine Gür, “İzmir’de biz elektrik memnuniyetiyle ilgili bir araştırma yapıyoruz. O arkadaşların kimliği var. Ama bir evet ya da hayır kampanyası yürüten birinin üzerinde A&G Araştırma personel kimliğinin olması, ücretini A&G Araştırma’dan alması mümkün değil. Ama soru şuysa, evet, İzmir’de böyle bir platformun 200-300 kişilik bir ekibi var, bunların elinde bir yazılım var. Bununla ilgili bir eğitim verdim, bu doğru. Ama A&G Araştırma bir evet kampanyası yürütüyor şeyi doğru değil” dedi.
'A&G’NİN EVET YA DA HAYIR KAMPANYASI YAPMASI MÜMKÜN DEĞİL'
Gür, “Bu broşürleri dağıtanlar, sorulduğunda ‘Adil Gür’ün sahibi olduğu A&G Araştırma Şirketi’nden geliyoruz’ beyanında bulunuyorlar. Bu beyanları nasıl değerlendiriyorsunuz” sorusu üzerine ise şöyle dedi:
“Allah Allah. Bu tip şeyler seçim dönemlerinde çok oluyor. Birisi anket yapıyor, A&G Araştırma’dan geldik diyorlar. Seçim dönemlerinde anket yapanlarda da çok oluyor. Ama sorunuza net olarak şunu söylemem mümkün; A&G Araştırma bir kampanya yürütüyor değil. Bizim adımıza bir evet ya da hayır kampanyası yürütülüyor değil. Söylenen şuysa; bizim katkımız olduğu doğru. Bizim eğitimle ilgili katkımız oldu. Ama ne araçların, ne adamların bizim olduğu doğru değil.”
Gür, “Bir araştırma şirketi böyle bir şeyi neden yapsın? Evet kampanyasını yürüten de hayır kampanyasını yürüten de profesyoneller var, şirketler var. Ama biz ‘evet’ kampanyasını yürütenler için de ‘hayır’ kampanyasını yürütenler için de talep geldiği takdirde araştırmalar da yapıyoruz, yapmamız gereken profesyonel bir destek varsa veriyoruz. Ama bunlar bizim personelimiz değil” diye konuştu.