Gezici Araştırma Şirketi'nin sahibi Murat Gezici, söz konusu anket sonuçlarını şöyle değerlendirdi:
'SANDIĞA GİTMEYENLER SONUÇLARI DEĞİŞTİRECEK'
"Gezici Araştırma tarafından son yapılan araştırma sonuçları (evet-hayır oranları) dikkate alınıp oy kullanmayacağını ifade eden yüzde 17'lik kesimin oy kullanmaya ikna edilmesi ve bu grubun yüzde 75'inin hayır yüzde 25'inin evet demesi durumunda yani 2. durum için evet yüzde 46.7 hayır yüzde 53.3 olacak şekilde değişecektir. Bu nedenle sandığa gitmeyi düşünmeyen toplam seçmen sayısının yüzde 1'i bile sonuçların değişmesinde çok etkili olacağı düşünülmektedir. Özellikle son yapılan araştırmalarda evet-hayır oranlarının birbirine çok yakın olduğu göz önünde bulundurulursa, vatandaşların oy kullanmaya teşvik edilmesi daha sağlıklı ve Türkiye sonuçlarını daha fazla yansıtacak şekilde olacağı tahmin edilmektedir.