Maçka Demokrasi Parkı'nın bir kısmının kapatılması ile birinci etabına başlanan Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Projesi'nin imar planında değişiklik yapıldı. 13 Mayıs 2016 tarihinde İBB tarafından onaylanan proje, yeniden meclis gündemine geldi.
Meclis'te yeniden tartışma yaratan rapora göre, güzergah kuzeye kaydırıldı, tünel hattı Maçka Parkı'nın altından geçirildi. Öte yandan plan notlarına, park sınırlarının korunacağına yönelik ibare eklendi.
'199 AĞACI TAŞIYACAĞIZ'
Proje hakkında bilgi veren Ulaştırma ve Trafik Komisyonu Başkanı Mahmut Yeter, "Ne Maçka Parkı'nda, ne ortadaki refüjde, ne de oradaki yeşil alanda en ufak bir küçülme söz konusu değil. Yaklaşık 199 ağacı taşıyacağız. Bunların tümü de yerlerine konulacak" dedi.
CHP, ARAÇ TRAFİĞİNİ ARTTIRACAĞI İÇİN RED VERDİ
CHP adına söz alan Yunus Can,revize edilen plana olumsuz yönde oy kullanmalarını şu sözlerle açıkladı: "İstanbul'un trafik karmaşası plansız yatırımlarla çözülemez. Lastik tekerlekli araçların geçişini ve yoğunluğunu arttıracak her türlü özel taşımacılığa karşıyız. Bu tür yüksek maliyetli yatırımlar İstanbul'u halihazırda sıkıntıya düşürecek. Çözüm olmayacak beyhude bir yatırımdır. Lastik tekerlikli araçların yoğunluğunu arttıracak her türlü tünel yapılaşmasına karşı olduğumuz, trafiğe hiçbir şekilde çare olamayacağı düşüncesiyle karşıyız."
Konuşmaların ardından oylamaya sunulan rapor oyçokluğu ile kabul edildi.