Şirketten yapılan açıklamada, "Filmlerimize dikkat çekerken, fikrimizi tüketiciye yaratıcı biçimde ulaştırmak için geleneksel pazarlamanın dışına çıkmaya çalışıyoruz. Söz konusu durumda biz haklı değildik" dendi.
Yapım şirketi, film tanıtımı için haber sitelerini andıran birkaç site açmıştı. Siteler, Salt Lake City Guardian, NY Morning Post ve Indianapolis Gazette gibi isimler taşıyordu.
YALAN HABER İBARESİ YER ALMIYOR
20th Century Fox, davranışını filmin özellikleriyle aklamaya çalıştı. 'A Cure for Wellness' filmi, insanları daha da hasta eden sahte ilaçlardan bahsediyor. Şirket, "Reklam kampanyası çerçevesinde sağlıkla ilgili sahte web sitesi açıldı ve biz sahte haber yapımcılarıyla bir araya geldik" diye açıkladı.
SİTELER KAPATILDI
Yapım şirketi bu yüzden eleştiri yağmuruna tutuldu. ABD'nin 'haksız reklamla mücadele' örgütü Truth in Advertising, 20th Century Fox'un sınırı aştığını belirterek, "Tüketicileri sinema biletlerini almaya ikna etmek için sahte haber sitelerini kullanmak özünde haksız reklamın bir biçimi" ifadelerini kullandı.
Halihazırda şirketin açtığı sahte siteler kapatılarak 'A Cure for Wellness' filminin resmi sitesine yönlendiriyor.