Kaşirskiy, MAK'ın uçağın karakutularını da incelediğini ve teknik arızaya yönelik hiçbir bilginin yer almadığını da vurguladı.
‘UÇAKTA PATLAYICI MADDE YOKTU'
Kaşirskiy, uçakta herhangi bir patlayıcı veya tehlikeli maddenin bulunmadığını da aktardı.
Enkazdan alınan bir belgede, uçaktaki kargonun İstanbul'daki bir müşteriye ait olduğu ve Bişkek'te yapılan yakıt ikmâlinin teknik açıdan planlı olduğunu vurguladı.
MAK'ın, uçağın yakıt ikmâli yapmadan İstanbul'a her halükârda ulaşamayacağı görüşünde olduğunu kaydeden Kaşirskiy "Her şey yük miktarına bağlı, yük ne kadar fazla olursa, yakıt o kadar az oluyor. Uçakta 86 ton yük vardı, yakıt ikmâli için iniş yapmıştı" dedi.
‘UÇAĞIN DÜŞÜŞ NEDENİYLE İLGİLİ SOCUNA VARMAK AYLAR GEREKTİRİYOR'
Kaşirskiy uçağın düşüş nedeniyle ilgili bir sonuca varmak için en az 4 ile 6 ay gerektiğini söyledi.
‘TÜRKİYE'YE RAPOR GÖNDERECEĞİZ'
Şimdilik komitenin ön bir rapor hazırladığını ve bu raporun yakın zamanda uçağın ABD'li üretici firmasına ve kullanıcı ülke Türkiye'ye gönderileceğini kaydeden Kaşirskiy, üretici ve kullanıcıdan konuyla ilgili bir yorum almalarının 2 ay kadar sürebileceğini ifade etti.
‘BİŞKEK'TEKİ ÇALIŞMALARIMIZ GELECEK HAFTA BİTECEK'
Komitenin Bişkek'te yaklaşık bir hafta daha çalışma gerçekleştireceğini belirten Kaşirskiy "Gelecek hafta çalışmaları bitirecek ve elimizdeki bilgileri inceleyeceğiz. Ayrıca karakutuların deşifre işlemleri Moskova'da yapıldı. Kutulardan birçok bilgi aldık" dedi.
Kaşirskiy ayrıca incelemeler sonucunda pilotların hava ile ilgili bilgi istedikleri ve daha sonra bilgi aldıkları yönünde bildirim yaptıklarını öğrendiklerini ifade etti.
İstanbul merkezli ACT Havayolları'na ait kargo uçağı, 16 Ocak'ta Bişkek'te bulunan Manas Havalimanı'na inişi sırasında Daça Su'da evlerin üstüne düşmüştü.
Kırgız yetkililer, uçağın düşmesi nedeniyle ikisi pilot 4 mürettebatla birlikte 35 Kırgızistan vatandaşının yaşamını yitirdiğini, 16 kişinin ise yaralandığını açıklamıştı.