The Economist'in 1986 yılından beri her yıl güncellediği endeksin para birimlerinin satın alma güçlerini karşılaştırmak için alternatif bir yöntem olarak kullanılıyor.
Eğer bir ülkedeki Big Mac fiyatı, dolar cinsinden ABD sınırları içindeki satış fiyatından pahalı ise o ülkenin parası aşırı değerli, Türkiye örneğindeki gibi daha ucuz ise değerinin altında olarak sınıflandırılıyor.
Endeks, restoran zincirinin dünya çevresinde yaygın bir şube ağının bulunması ve hamburgerin çoğu ülkede benzer malzemeleri içermesi sebebi ile ürünün maliyetinin de benzer olacağı varsayımından yola çıkıyor.
RUSYA'DA 2.15 DOLAR
Rusya da geçtiğimiz yıl yaşanan döviz kurundaki büyük dalgalanmalara rağmen, ucuza Big Mac sunan ülkelerden. Rusya'da Big Mac 2.15 dolardan satılıyor.
En pahalı Big Mac ise İsviçre'de. Hamburger burada ABD'deki fiyatından yüzde 25 daha pahalıya satılıyor.