Avcı, Türkiye'nin yıllarca genel ve deniz, kum, güneş olarak tanıtıldığını aktardı. Toptan tanıtımın geçmişte doğru ve gerekli bir strateji olduğunu belirten Avcı, şunları söyledi: "Türkiye'de uzun yıllar özellikle turizm alanında toptancı bir tanıtım stratejisi izledi. Kendimizi Türkiye olarak bir bütün olarak; en öne çıkan özellik olarak, Türkiye'yi deniz, kum ve güneş ülkesi olarak tanıtma noktasında bir kampanya geçmişimiz var. Belki bunun o yıllar, 20- 25 sene önce doğru bir strateji olduğu, Türkiye'nin bu anlamda gerçekten tanıtılmaya, bilinmeye ihtiyacı olduğu söylenebilir. Şimdi başka pek çok ülkenin yaptığı gibi bizim de bu genel tanıtımdan daha özelleştirilmiş bir tanıtım stratejisine yönelmemiz gerekiyor."
Deniz, kum ve güneş merkezli tanıtımın kolaycı bir strateji olduğunu vurgulayan Avcı, şöyle devam etti: "Türkiye bütün bu turizm ve kültürel çeşitlilikler açısından dünyada ilk üçe girebilecek potansiyele sahip. Biz bugüne kadar biraz da işin kolayına kaçarak, sektörün de buradaki rehavetinin bir sonucu olarak kendimizi deniz, kum, güneş parantezinde ifade etmeyi tercih etmişiz. Sağlık, eğitim, gastronomi, kış, spor turizmini ve dini miras alanlarını eklediğimiz takdirde bugün bulunduğumuz yerlerden çok daha ileriye gitmemiz mümkün."
'MUTLAKA TÜRK MÜZİĞİ KULLANALIM'
Toplantının başlangıcında gösterimi yapılan 'AKÜ Tanıtım Filmi'nde kullanılan klasik batı müziğini eleştiren Avcı, tanıtımlarda Türk müziği ürünlerinin kullanılması gerektiğini vurguladı. Avcı, "Üniversitemizin tanıtım filminde mutlaka Türk müziği kullanalım. Mutlaka türkü veya şarkı olması şart değil. Bizim klasik batı müziği formunda da Türk Beşlisi eserleri gibi çok güzel ürünlerimiz var. Biz kültür bakanlığında bunu yapmaya başladık. Diğer kurumlarımıza da fırsat düştükçe bunu telkin ediyoruz" diye konuştu.