Duran, "Rus turist sayısı bir anda yıllık 800 bin gibi bir rakama ulaştı. Rusya pazarının açılması 2017 beklentilerimizi bir anda artırdı" dedi.
Bu yıl Avrupa'daki bütün ülkelerde ciddi kayıpların bulunduğunu ifade eden Duran, Avrupa'daki imajın toparlanması gerektiğini vurgulayarak, "İmajla ilgili güzel çalışmalar var, bu çalışmaların devam etmesi gerekiyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin önderliğinde, sivil toplum örgütlerinin beraberliğinde başlayan ve devam etmesi gereken bir proje var. Tek tek Avrupa ülkelerine gidip ülkemizde tatil yapmanın ne kadar rahat ve ekonomik olduğunu, burada tatil yapan insanları da konuşturarak anlatmamız gerekiyor" diye konuştu.
Turizm yatırımcıları ve otelciler olarak tanıtımı sadece fuar ayağıyla düşünmemek gerektiğine işaret eden Duran, misafirlere tek tek ulaşılabilecek bütün organizasyonlara gitmek, workshoplar yapmak, daha önce gerçekleştirilen G-20, golf turnuvası gibi ses getirecek büyük organizasyonların içerisinde olmak gerektiğini bildirdi.
Özellikle Antalya'nın güvenli bir şehir olduğunun herkese anlatılması gerektiğini dile getiren Duran, Antalya'nın ikliminden, denizinden, otellerin ve hizmet kalitesinden özellikle Avrupalı misafirlerin vazgeçemeyeceğini söyledi.
'İLK UÇAKLARLA CİDDİ SAYIDA RUS MİSAFİR GELDİ'
"Bu yıl turist sayısında geçen yıla göre yaklaşık yüzde 40-45, gelirde ise 11-12 milyar dolarlık kayıp gerçekleşecek fakat sektör olarak hiçbir zaman önümüzü yanlış düşüncelerle kapatmamamız gerekiyor. Her zaman ileriye bakmamız, değişik pazarlara da gitmemiz gerekiyor. Zaten şu anda Hindistan, Çin ve Uzak Doğu gibi pazarlara ciddi tanıtım atakları başlatılmış durumda. Yeni pazarlardaki tanıtım masraflarının belki 2 kalem, 3 kalem daha artırılması gerekiyor. Bütün fuarlara ulaşabilmemiz, kendimizi çok iyi anlatmamız lazım. Türkiye, Avrupalıların vazgeçemeyeceği bir destinasyon, nitekim bunu Ruslar da gösterdi. Kapalı geçen dönemin ardından ilk uçakların uçmasıyla Antalya'ya çok ciddi bir Rus misafir akışı oldu. Şu anda da pozitif konuşmalar devam ediyor. Ben onun için 2017'ye çok olumlu bakıyorum."
'2014'TE 3 MİLYON 800 BİN TURİST GELDİ'
Duran, Avrupa ülkelerinde Türkiye imajının pozitife dönmesi gerektiğini vurgulayarak, "Avrupa'da imajımızı bir kalem artırabilirsek, Avrupalıların diğer rakip ülkelere gittikleri, gördükleri tatil ve hizmet kalitesinden sonra tekrar buraya döneceklerine yüzde 100 eminim. Bizdeki kaliteyi, bizdeki otel yapılarını, hizmeti asla hiçbir yerde bulamazlar." dedi.
İran, Ortadoğu ve Hindistan'ın, yükselen pazarlar olduğunu ifade eden Duran, uçaklar uçabildiği sürece bu pazarlardan Antalya'ya turist gelmemesi için bir nedenin bulunmadığını kaydetti. Duran, "Özellikle Antalya, İran için vazgeçilmez bir yer. Ben İran pazarında da önümüzde sene bir yükseliş trendi bekliyorum" diye konuştu.