Film ve kitapların öğretmenin gelişimini sağlaması ve öğrencilerle etkili iletişim kurmasını sağlaması hedefleniyor. Filmler arasında Asya'nın Kandilleri (Belgesel), Batıya Doğru Akan Nehir (Belgesel), Billy Elliot, Birinci Sınıf/The First Grader, Can Dostum/ Good Will Hunting, Canım Öğretmenim/Monsieur Lazhar, Hababam Sınıfı, Kara Tahta, Sınıf, Süpermen'i İzlerken, İki Dil Bir Bavul, İmparatorlar Kulübü, Kara (Black), Koro/Les Choristes, Kör Nokta, Olmak ve Sahip Olma, Ölü Ozanlar Derneği gibi filmler yer aldı.
OKULSUZ TOPLUM DA OKUNACAK
HaberTürk'ten Lütfi Erdoğan'ın aktardığına göre, okunacak kitaplar arasında Bir Bilim Adamının Romanı, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Meşhurların Okul Anıları, Meraklı Zihinler: Bir Çocuk Nasıl Bir Bilim İnsanı Olur?, Ezilenlerin Pedagojisi, Başarısızlığın Olmadığı Okul, Mahrem Macera, Cahil Hoca ve Türkiye'nin Maarif Davası, Bitmeyen Gece, Sofie'nin Dünyası, Başarısızlığın Olmadığı Okul, Duygusal Zeka, Sosyal Bilimleri Açın: Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılanması Üzerine Rapor, Acımak, Çocuklar Neden Başarısız Olur?, Okulsuz Toplum, Doğu ve Batı Arasında İslam gibi birçok eser bulunuyor.
DEĞERLENDİRME FORMU
Öğretmenler okudukları kitapları ve izledikleri filmleri bir forma dolduracak. Formda filmin adı, filmin gösterim yılı, süresi ve ülke ve izlenilen filmin kişisel ve mesleki gelişimine nasıl bir katkıda bulunduğunu tartışarak anlatacak. Ayrıca bu öğretmenler, yaptıkları mülki idare, sivil toplum kuruluşu, müze ve emekli öğretmenle buluşma gibi ziyaretleri de forma dolduracak. Bu ziyaretlerin kişisel ve mesleki gelişimine nasıl bir katkıda bulunduğunu da açıklayacak.