WhizzMate’in açılmasına birçok nedenin vesile olduğunu belirten Hodorkovskiy, "Öncelikle, biz kendimiz de koyu gezginleriz. Bu yüzden yeni bir ülkede bekleyen zorlukları çok iyi biliyoruz. Bazen bu zorluklar pahalıya mal olan gerçek bir soruna dönüşebiliyor. Bu nedenle önceden önlem almak ve her duruma hazır olmak çok iyi olur" dedi.
'WHİZZMATE ÖNYARGILARI KIRIYOR'
Rusya'nın yıldan yıla popüler destinasyonlar listelerinin alt kısımlarında yer almasını büyük bir üzüntüyle izlediklerini söyleyen işadamı, "Bu durumu değiştirmek istiyoruz. Üstelik Tripadvisor’un verdiği bilgiye göre, Rusya’ya gelenler yabancı turistlerin yüzde 90’ı yakınlarına ve dostlarına da ülkemizi tavsiye ediyor. WhizzMate gibi bir servisin varlığı, Rusya hakkında olan önyargıları kırıyor ve Rusya’ya gitme kararı için ek teşvik olabilir, zira ziyaretleri boyunca onlara güvenilir bir arkadaş eşlik edecek" dedi.
Konseptlerinin Rusya’yı yabancı turistler için dost ve rahat yapmanın yanında aynı zamanda yerel barları, restoranları, güzellik salonlarını ve diğer işletmeleri tanıtmak olduğunu ifade eden Hodorkovskiy, "Yerel işadamlarına veri tabanımıza girmeyi teklif ediyoruz, karşılığında da yeni misafirler için indirim veya bir iltifat istiyoruz. Yani hem yabancılar hem yerellerin işine gelir" diye konuştu.
'WHİZZMATE'İN MOBİL UYGULAMASINI YARATACAĞIZ'
Halihazırda servisin test aşamasında olduğunu belirten Rus işadamı, "İngilizceden başlamaya karar verdik. Olası tüm zorluklar üzerinde çalışıyoruz. Daha sonra popülerliğe göre diğer dilleri de ekleyeceğiz. WhizzMate, Rusya’nın tüm yabancı misafirleri için her yönden gerekli bir servis. Şimdiden geniş yelpazede hizmet sunuyoruz. Gelecek için temel amacımız WhizzMate’in mobil uygulamasını yaratmak” dedi.
Moskova Belediyesi'nin projeye büyük ilgi gösterdiğini kaydeden Hodorkovskiy, "Yakında başkentimizin yabancı misafirleri için ortak bir kampanya planlıyoruz. Turistler şimdiden özel turist merkezlerinde WhizzMate’i alabilirler" ifadelerini kullandı.
ANA DİLDE HİZMET, İNTERNET VE TELEFON SERVİSİ
Yeni ürünün temelinde 3 servis yatıyor: Müşterilerin ana dilinde konuşan operatörlerden 24 saat destek, limitsiz internet ve telefon bağlantısı. Tarifeler, günlük 4 dolardan başlıyor. Ayrıca, turistlerin ziyaret amacına göre seçebileceği ek servisler var. Örneğin, hukuk danışma hattı, uzaktan sağlık hizmeti, acil evrak yenileme ve makro kredi. Proje, Moskova Turizm Departmanı’nın desteğini de aldı.