00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
00:00
39 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
02:22
4 dk
SESLİ HABER
05:04
2 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
08:00
39 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
6 dk
HABERLER
14:00
6 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
14:06
36 dk
HABERLER
15:00
4 dk
HABERLER
16:00
7 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
17:06
49 dk
HABERLER
18:00
7 dk
ÖZEL HABER
Geçmişten günümüze akan miras: İstanbul’un su yolları
19:26
4 dk
HABER MASASI BAYRAM ÖZEL
23:00
36 dk
SERHAT AYAN'LA BAYRAM ÖZEL
04:01
39 dk
HAFTANIN KEYFİ BAYRAM ÖZEL
06:00
49 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
YERİ VE ZAMANI
Siyasetin gündemi boykot
09:07
113 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:10
15 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
BASIN TURU
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Basın Turu
11:31
23 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:51
14 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
83 dk
90 SANİYE
Türkiye ve dünya gündemi
13:28
1 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÖZEL HABER
Binlerce yıldır yaşamın devam ettiği 10 şehir
15:18
5 dk
SESLİ HABER
Türk nüfusu yaşlanıyor: Yaşlı nüfusun oranında artış
15:34
3 dk
SESLİ HABER
‘Hayalet çalışan’ sendromu: İş yerine aidiyeti neler düşürüyor?
15:49
7 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
ÖZEL HABER
142 yıldır tamamlanamayan yapı: Sagrada Familia
17:43
7 dk
SESLİ HABER
Binlerce yıllık tapınak geleceğe hazırlanıyor: Zeus Lepsynos Tapınağı’nda restorasyon çalışmaları
17:57
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
ÖZEL HABER
Merkez Bankası'nın döviz satışı: Cebimizden mi çıkıyor, kâra mı dönüşüyor?
18:09
3 dk
SESLİ HABER
Bilim insanlarından konuşma engelli bireyler için umut: Beyin implantı ve yapay zekâ teknolojisi
18:19
2 dk
ÖZEL HABER
Silivri sonrası gündemde: Müzeye dönüşen cezaevleri
18:28
6 dk
SESLİ HABER
Çin’in 32 milyar dolarlık dev pazarı: Evcil hayvan klonlama
18:46
2 dk
SESLİ HABER
Ticaret Bakanlığı'ndan yeni düzenleme: İnternet alışverişinde güvenlik artıyor
18:55
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
SESLİ HABER
El yazısı dijital dünyanın neresinde?
22:34
1 dk
SESLİ HABER
Ünlü antik kentte 2 bin yıllık pati izli tuğlalara rastlandı
22:43
2 dk
SESLİ HABER
Bir dönem viral olmuşlardı, şimdilerde raflarda tozlanıyorlar
22:52
6 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

İstanbul'a özel 290 kişilik metrobüs

© AAMetrobüs
Metrobüs - Sputnik Türkiye
Abone ol
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin talebi üzerine Bursa'da bir firma tarafından imal edilen, 3 kabinli, 290 kişi kapasiteli metrobüslerle İstanbul trafiğinde rahatlama sağlanması amaçlanıyor.

Metrobüsleri üreten otomotiv fabrikasının Genel Müdürü Remzi Baka, yaptığı açıklamada, firmalarının 2013'ün sonunda Bursa'nın Kestel ilçesinde kurulduğunu söyledi. Baka, bugüne kadar 9 ve 12 metre uzunluğunda otobüsler ürettiklerini, 6 metreden 25 metreye kadar otobüs üretecek kapasiteleri bulunduğunu anlattı. Baka, "Ürettiğimiz otobüslerin yüzde 40'ını ihraç ediyoruz. İhraç ettiğimiz otobüslerin büyük bir kısmı Avrupa'nın değişik ülkelerinde çalışıyor" dedi.

Topkapı durağında bir metrobüs alev alev yandı. - Sputnik Türkiye
Topkapı durağında bir metrobüs alev alev yandı
'YIL SONUNA KADAR METROBÜSÜN TESTLERİNİ VE ONAY İŞLEMLERİNİ BİTİRECEĞİZ'

Baka, 2014'te İstanbul Büyükşehir Belediyesinin talebi üzerine, kitlesel toplu taşıma araçlarından biri olan metrobüsün tasarımına ve üretimine başladıklarını bildirdi. Baka, "Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ve teknik ekibinin katkılarıyla bugünlere geldik. 25 metre uzunluğunda, 290 kişi kapasiteli metrobüs aracını geliştirdik. Yıl sonuna kadar metrobüsün testlerini ve homologasyon (onay) işlemlerini bitireceğiz" diye konuştu.

İstanbul'daki mevcut taşıma kapasitesini yüzde 40 artıracak metrobüse ilişkin değerlendirmelerde bulunan Baka, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2007'de kurduğu metrobüs hattının dünyada hızlı gelişen şehirlere çok büyük örnek olduğuna dikkat çekerek, şöyle devam etti:

'METROBÜS HATLARININ DAHA KULLANIŞLI HALE GELMESİ İÇİN ÇALIŞTIK'

"Metrobüsler, özellikle hızlı kurulabilmesi ve ekonomik olması açısından şehirler için kitlesel toplu taşıma aracı olarak demir yoluna alternatif olmasıyla öne çıktı. Türkiye ve Avrupa'da çok yüksek kapasiteli otobüsler pek yok. İETT'nin talebi doğrultusunda metrobüs hattına ve bölgesel şartlara uygun, çift kapılı, yüksek kapasiteli araçlara ihtiyaç olduğu görüldü. Bu süreçte biz de bu metrobüsü geliştirdik. Metrobüs hatlarının daha kullanışlı hale gelmesi için çalıştık."

'ARACIMIZIN KAPASİTESİ 290 KİŞİ OLDUĞU İÇİN İSTANBUL'DAKİ MEVCUT TAŞIMA KAPASTİESİNİ YÜZDE 40 CİVARINDA ARTIRACAKTIR'

Yeni metrobüs aracının şu anda kullanılanlardan daha gelişmiş olduğunu dile getiren Baka, "İstanbul'daki metrobüs hattında şu anda yaklaşık 480 araç çalışıyor ve günde ortalama 750 bin yolcu taşınıyor. Şu anda çalışan metrobüs araçları yaklaşık 190 kişilik kapasiteye sahip. Aracımızın kapasitesi 290 kişi olduğu için İstanbul'daki mevcut taşıma kapasitesini yüzde 40 civarında artıracaktır." dedi.

İstanbul'daki hattın bazı sorunlarının bulunduğunu anlatan Baka, metrobüs araçlarının bazen trafikte ters yönde gittiğini ve bu nedenle zaman zaman can kayıplarının da yaşandığı büyük kazalar olabildiğini aktardı.

DİZEL, ELEKTRİKLİ VE HİBRİT OLACAK

Bu sorunu ortadan kaldırmak için aracı çift kapılı olarak tasarladıklarına dikkati çeken Baka, şöyle devam etti:

"Taşıma kapasitesinin artması, trafiğe büyük bir rahatlık getirecektir. Önceki metrobüsler yurt dışından ithal edilmişti. Bu aracın yerli olması da büyük bir avantaj. Aracın yerli olması Büyükşehir Belediyemizin talebidir. Hem sanayimize hem de ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır. Yıl sonunda bu araçlarımızı İstanbul metrobüs hatlarında görmeyi arzu ediyoruz. Araçlarımızı dizel, elektrikli ve hibrit olarak üç ayrı modelde geliştirdik. Şu andaki aracımızı dizel Euro-6 Avrupa standartlarına ve belgelendirmelerine uygun olarak geliştirdik. Süreç içinde bu aracın elektrikli ve hibrit versiyonunu da belediyelerin talebi üzerine üretebiliriz. Bu araçlarımızı yurt dışına satabilmek için Avrupa standartlarına uygun olarak geliştirdik."

'İLK HEDEFİMİZ İSTANBUL PAZARI'

Avrupa'da da taşımada kullanılan bu kapasitede bir araç olmadığını ifade eden Baka, kitlesel toplu taşıma araçlarının üretimine devam etmeyi hedeflediklerini söyledi. Kendilerini bu alanda geliştirip büyümeyi amaçladıklarına işaret eden Baka, şunları kaydetti:

"İlk hedefimiz İstanbul pazarı. İstanbul Büyükşehir Belediyesinden sonra büyük belediyelerin ürettiğimiz metrobüse daha çok ilgi göstereceğine inanıyorum. Metrobüs projeleri daha ekonomik ve hızlı yapılan projeler. Ayrıca bu kaliteli projemiz, tramvaya yakın yolcu taşıma kapasitesi sağlar. Hedefimiz, bu aracın Türkiye'den sonra Avrupa ülkelerine satışını gerçekleştirmek. İstersek aracımızı daha yüksek kapasiteli bir metrobüs haline getirebiliriz. Ülkenin trafik kurallarına, şartlarına ve standartlarına göre farklı modeller geliştirebiliriz. Müşterinin taleplerine göre esnek bir yapımız var. Müşterilerimizin isteklerini metrobüs aracına uygulayabiliyoruz."

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала