‘YATIRIMLARIMIZA İNANÇ VE GÜVENLE GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE DEVAM EDİYORUZ'
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz, panelde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin küresel arenada gelişmekte olan ekonomiler arasında çok güçlü ve istisnai bir yere sahip olduğunu belirterek, son 10 yıldır sürdürülen istikrarlı büyüme sayesinde 2015 GSYH rakamlarına göre dünyanın en iyi 15. ekonomisi durumunda olduğunu söyledi ve "Yurt içi ve yurtdışında yatırımlarımıza güvenle güçlü bir şekilde devam edeceğiz" dedi.
‘RUSYA, KOTON İÇİN STRATEJİK BİR ÖNEME SAHİP'
Rusya'nın Koton'un yatırım alanları içinde çok değerli ve stratejik bir öneme sahip olduğunu belirten Yılmaz, iki ülke arasında yaşanan kritik süreçte dahi yol haritalarını uygulamaya devam ettiklerini, büyüme adımlarını hiç durdurmadan sürdürdüklerini söyledi. Bu süreçte özellikle gümrükteki işlemlerin artmasıyla bazı sıkıntılar yaşandığını, ancak satışların bu süreçten etkilenmediğine de işaret eden Yılmaz, şunları söyledi:
"Türk tekstil üreticileri için önemli bir pazar olan Rusya'da lider markalardan biri olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Koton olarak Rusya'ya inanıyoruz. Büyüyen bir pazar olduğunu biliyor, 143 milyon nüfusu ile perakende pazarı için değerli fırsatlar sunduğunu düşünüyoruz. Rusya pazarı büyürken, biz de bu pazar içinde büyümek istiyoruz. Bu nedenle yatırımlarımıza devam ediyoruz."
‘2021'DE RUSYA'DA YAKLAŞIK 3000 KİŞİYE İSTİHDAM SAĞLAYACAĞIZ'
Yılmaz şunları söyledi: "Halen Rusya'da yaklaşık 1000 kişiye istihdam sağlıyoruz. 5 yıllık planımız doğrultusunda 2000 kişiyi daha ailemize katacak, 2021'de Rusya'da yaklaşık 3000 kişiye istihdam sağlayacağız. Rusya'da üretim yapmak da yakın dönem planlarımız içinde yer alıyor. Rusya'da üretip, Rusya'da satış yapan bir marka haline geleceğiz. Türkiye'deki gibi kategori mağazaları da açacağız. Kids mağazamızı ekimde, Koton Jeans mağazamızı ise mart ayında Moskova'da açıyoruz. Rusya'daki müşterilerimizin tercihleri, beğenileri ve satın alma alışkanlıklarını yakından takip ediyoruz. Müşteri iç görülerini tespit etmek üzere Rus kökenli ekipleri bünyemize kattık. Uygun fiyat, 30 bin adedi aşan çeşit, Rusya'ya özgü koleksiyon ve ortalama 2 bin metrekarelik ferah mağazalar, Koton'u Rusya'da tercih edilen marka haline getiriyor.
Akdeniz Yaş Meyve ve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kavak ise, forumdaki açıklamalarında "Rus halkı Türk mandalinasını, üzümünü, portakalını, domatesini özledi. Tarım ürünlerindeki yasakların kaldırılması sadece Türkiye için değil, Rusya açısından da önemli" dedi.
Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Mithat Yenigün de, "24 Kasım'ı mola olarak kabul ediyoruz. 'Nerede kalmıştık' diyoruz. Vize konusu çok önemli bir konuydu. Vize konusunun en kısa zamanda 24 Kasım öncesine dönmesini istiyoruz" diye konuştu.
Birleşik Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo ise Türk markalarının 140 ülkede 4 bini aşkın mağazası olduğunu söyledi. Kariyo, şöyle konuştu: "Rusya'da 33 BMD markasının 560 mağazası var. Küçükleri de eklersek sayı bin 695'e ulaşıyor. Süreç iyileşiyor ama ürünlerimiz Rusya'ya rahat olarak girdiği zaman normalleşme gerçekleşecek."
Türkiye'den sonra en büyük pazarı Rusya olan Koton'un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Rusya'da 35 mağazaları olduğunu, yılsonunda 39'a ulaşacağını söyledi. Yılmaz, "2020 hedefimiz 100 mağaza" dedi.
İHKİB BAŞKANI TANRIVERDİ: RUSYA'DAKİ TÜRK ŞİRKETLERİNİN ÜZERİNDEKİ MALİ BASKI AZALDI
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Rusya'da faaliyet gösteren Türk şirketlerinin üzerindeki mali baskıların azaldığını belirterek, yeni dönemde vize konusu ve Rusya'da çalışan personele yönelik oturma izni gibi konuların öncelikli olduğunu söyledi.
Antalya'da düzenlenen Türkiye — Rusya Medya Forumu'nun ikinci gününde Rus ve Türk gazetecilerle bir araya gelen Tanrıverdi, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve Rus Devlet Başkanı Vladimir Putin arasında gerçekleşen görüşmeden sonra başlayan yumuşama sürecine vurgu yaptı.
Milliyet'ten Kadife Şahin'in haberine göre Tanrıverdi, "Daha yeni başvurduğumuz vize talebimize günlük vize alabildim" dedi. Moskova'da başlayan CPM Tekstil Fuarı'na katılmak için vize talebinde bulunduklarında Rus makamlardan 10 günlük vize alabildiklerini ifade eden Tanrıverdi, "Vize taleplerini gittiğiniz işin süresine göre veriyorlar. Bu da sıkıntılara neden oluyor. Rusya ile tekrar vizesiz döneme geçilmeyi bekliyoruz" diye konuştu.
Rusya'da faaliyet gösteren Türk şirketlerinin üzerindeki mali baskıların azaldığını ifade eden Tanrıverdi, yeni dönemde vize konusu ve Rusya'da çalışan personele yönelik oturma izni gibi konuların öncelikli olduğunu söyledi. Rusya'da iş yapmanın ve bu pazarda güçlü bir şekilde var olmanın doğru partnerlerle kurulan işbirlikleri ile olabileceğini söyleyen Tanrıverdi, sektördeki pekçok Türk firmanın Rusya'ya gitme hedefleri olduğunu kaydetti.
Rusya'da potansiyeli yüksek olan iki pazardan birinin elektronik, diğerinin de tekstil olduğunu aktaran Tanrıverdi ruble ile işlem yapılmasının Rus tüketicilerinin yararına olduğunu söyledi.
Eğer iki ülke arasında yapılan ticari işlemlerde TL ve ruble baz alınırsa Rus vatandaşlarının satın alacakları ürünlerde yüzde 15 ve 20'ye varan oranlarda alışveriş yapacağını söyleyen Tanrıverdi, "Eğer Rus iş adamları ruble ve TL üzerinden işlem yapabilirlerse döviz kurundan korunmuş olurlar.
Dolar euro kur riski ortadan kalkar. Direkt olarak ruble ile alıp mal alıp satmak onlara maliyetler konusunda da fikir verecektir. Maliyet kontrollerini yapma imkânına kavuşacaklar."