İstanbul'da boğazın iki yakasını bir araya getiren Yavuz Sultan Selim Köprüsü hizmete açıldı. Yetkililer ağır tonajlı araçların artık bu köprüyü kullanmalarının zorunlu olduğunu belirterek, TIR ve kamyon gibi araçların şehir içi trafiğine girmeyeceğini belirtiyor.
Üçüncü köprünün hizmete girmesiyle İstanbul'da trafik sorunu çözülebilir mi? RS FM'e konuşan Şehir Planlamacıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman'a göre hayır. Burası Türkiye programına bağlanarak soruları yanıtlayan Kahraman, "Trafik sorununu köprüler değil, metro çözer" dedi ve üçüncü köprüye harcanan parayla 150 km metro hattının yapılabileceğini söyledi. Kahraman şöyle devam etti:
‘MARMARAY NEREDEYSE 3 KÖPRÜNÜN KAPASİTESİ KADAR TAŞIYOR'
"Üçüncü köprü maliyetiyle İstanbul'a 150 km metro yapılabilirdi. İstanbul'da şu anda 2016 sonunda bitirilmesi planlanan 140 km uzunluğunda bir metro hattı var. İstanbul'daki trafik sorununu büyük oranda çözebilir. İki köprüden günde 1 milyon 100 bin insan geçiyor. Marmaray'ın kapasitesi ise saatte 75 bin kişi; yani çift yönde 150 bin kişi, günlük 1 milyon 500 bin kişi taşınıyor. Demek ki bir Marmaray neredeyse 3 köprünün kapasitesi kadar taşıyor. Amacınız insan taşımaksa ulaşım sorunu metroyla bir şekilde çözülür."
‘PARİSLİLER SEINE NEHRİ'Nİ 39 KEZ GEÇTİLER KÖPRÜLERLE'
Kahraman, köprü inşa etmenin geçici rahatlık yaşattığını belirterek Paris'ten örnek verdi:
"Parisliler Seine Nehri'ni 39 kez geçtiler köprülerle. Ama yollar hâlâ daha tıkanıyor. Köprüler trafiği çözmez. Ne kadar büyük yaparsanız ne kadar devasa yaparsanız ya da ne kadar mühendislik harikası bir köprü yaparsanız yapın o da çözmez."
Kahraman, İstanbul için daha önce yapılan imar planında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın söyledikleriyle bugün yapılanların birbiriyle çeliştiğini savundu:
"2009 yılında yapılmış olan çevre düzeni planında Sayın Kadir Topbaş'ın açıklamalarını hatırlarsak ‘İstanbul'un çevre düzeni planı ile birlikte anayasasını yapmış olduk ve bu anayasaya aykırı hiçbir projeyi onaylamayacağız' şeklinde bir beyanatı vardı kendisinin. O planda kırmızı hat çekiliyor şu anki mevcut İstanbul yerleşiminin tam kuzeyine ve bu kırmızı hattın daha da kuzeyine kesinlikle yapılaşmaması gerektiği şeklinde plan notları var. Böyle bir planı onayladıktan hemen sonra köprüyü yapmak gerçekten büyük bir çelişki. Siyasetin projeksiyonu çok kısa vadeli ama kentlerin projeksiyonları bu kadar kısa vadeler kaldırmazlar. Üçüncü köprünün ne yazık ki hizmet edeceği alan, yeni yaratılacak alanlar ve bunlar üzerinden gelecek yoğun trafiktir."