Çalışmalar kapsamında, Bakanlık, göçmenlik statüsüne bakılmaksızın Türkiye'de yaşayan tüm çocukların nitelikli eğitime erişimi için gerekli tedbirlerin alınmasını planlıyor.
SURİYELİ ÇOCUKLAR İÇİN MEB'DE YENİ BAŞKANLIK
4 yıldır Suriyeli çocuklar için yürütülen çalışmaların devamı olarak MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünce ‘Göç ve Acil Durum Eğitim Daire Başkanlığı' oluşturuldu.
Ülkelerinde savaş ve ekonomik şartlardan dolayı fiziksel veya psikolojik travma yaşamış, eğitimlerine ara vermiş veya hiç başlayamamış Suriyeli çocukların okullara kayıtlarının yapılması ve eğitim ortamlarına uyumlarının sağlanmasında suçlama, dışlama ve ayrıma maruz kalmamaları için öğretmenler, okul yöneticileri ve diğer personelin farkındalığının artırılması amacıyla hizmet içi eğitim verilecek ve bunun için okul rehberlik ve psikolojik danışma servislerinin desteği sağlanacak.
Fiziki imkanları yeterli geçici eğitim merkezlerinde yeni ilkokullar açılacak. Yeterli olmayan geçici eğitim merkezlerinde ise en yakın ilkokul ile ilişkilendirilmiş sınıflar oluşturularak, ana sınıfları ve ilkokul birinci sınıflarda MEB müfredatına geçilecek.
Okullarda öğrenimlerine devam eden Suriyeli öğrencilerin isteğe bağlı olarak kendi dillerini ve kültürlerini yaşatmaları amacıyla ders saatleri dışında kendi dillerinde eğitim programları uygulanabilecek. Bu kapsamda çalışmalar, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü koordinatörlüğünde yürütülecek.
Öte yandan, okullarda öğrenci artışına göre norm kadrolar güncellenerek, yeterli öğretmen ataması veya görevlendirmesi eğitim öğretim yılı başlamadan yapılacak.
BİRİNCİ SINIFLARA ‘İLK OKUMA YAZMA' MÜFREDATI
MEB, birinci sınıflarda Suriyeli çocuklara yönelik ilk okuma yazma müfredatı uygulayacak. Diğer sınıf düzeylerinde Türkçe dil becerileri zayıf olan öğrencilere yönelik ise Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nce Halk Eğitim Merkezleri aracılığıyla Türkçe dil kursları düzenlenecek.
İlkokul veya ortaokul çağında uzun süre eğitimden uzak kaldıkları için akademik beceriler yönünden bulundukları sınıf seviyesine göre yetersiz olan öğrencilerin sınıf seviyelerine uyumlarını sağlamak amacıyla okul ve çevre şartları da dikkate alınarak, MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uyarınca günlük çalışma saatleri dışındaki zamanlarda, hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatilinde Türkçe başta olmak üzere ihtiyaç duyulan derslerde yetiştirme kursu ve programları açılabilecek.
SURİYELİ ÇOCUKLAR TÜRKÇEYİ İYİ ÖĞRENECEK
Öğrencilerin Türkçeyi yaşayarak öğrenmeleri için Türkçe dil becerisi zayıf olan öğrencilerin sınıflara dengeli dağıtılmasına özen gösterilerek, diğer akranlarıyla kaynaşmaları sağlanacak.
Suriyeli öğrencilerin okullaşma oranlarının artırılması için yatılı bölge ortaokullarındaki boş kapasitenin kullanılması hususunda valiliklerin yerel imkanları değerlendirmeleriyle, il ve ilçe yatılılık komisyonlarınca bu öğrenciler pansiyonlara dengeli bir şekilde yerleştirilebilecek.
Suriyeli çocukların yatılı yerleştirileceği yatılı bölge okullarının, çocukların ailelerinin bulundukları şehirde olmasına dikkat edilecek ve gerekli sosyal ve kültürel uyum süreci de göz önünde bulundurularak, çocukların kaynaştırılmasına özen gösterilecek.