Fit4Less (F4L) adlı spor salonunun “Şişman ve çirkin olmaktan yorulmadınız mı, o zaman sadece çirkin olun” ifadelerine sahip reklamını eleştiren Combat Bullying (Zorbalıkla Mücadele), toplumun genel estetik algılarına uymanın yani ‘çirkin’ olmanın ilaçla çözülmesi gereken bir sorunmuş gibi nitelendirilmesine karşı çıktı.
Fit4Less: An offensive or humorous billboard poster for gym membership? pic.twitter.com/3FkAsdFGnW
— Man in Black (@69mib) August 9, 2016
İngiltere’deki spor salonunun ‘zeki bir pazarlama hamlesi’ olarak şehrin birçok yerine astığı ilanlar, reklamcılığın duvara toslamasının ülkedeki ilk örneği değil. Seksist ve şekilci reklamlar, dünyanın dört bir yerine sıklıkla boy gösteriyor. Bunlardan bir tanesi de Protein World isimli gıda takviyesi şirketine ait sarı bikinili, sarı saçlı, dolgun dudaklı, ince belli ve son derece zayıf vücutlu bir kadın ile ‘Vücudun kumsallara hazır mı?' sorusunun yer aldığı reklamlardı.
Being #BeachBodyReady is about feeling good, happy and healthy no matter your shape or size! 💛 #weloveyou pic.twitter.com/xrQisnQIse
— Protein World (@ProteinWorld) 4 Ağustos 2016
İngiliz reklam standartları ajansı ASA, 'bikini giyilmesi için zayıf olunması gerektiği' şeklinde kadın vücudunu basmakalıplar içine sokan ve yoğun tepki toplayan reklamlar hakkında soruşturma başlatmıştı.