RS FM'de yayımlanan Burası Türkiye programına katılan Karaca, ortaya çıkan durumun karmaşaya dönüştüğünü savundu.
‘BİZİM 144 ÜYEMİZ AÇIĞA ALINMIŞ DURUMDA'
Eğitim-Sen Genel Başkanı Kamuran Karaca şunları söyledi: "15 Temmuz darbe girişiminin ardından kamuda başlayan açığa alınma dalgası FETÖ kapsamı dışında olan binlerce insanın da açığa alınma karmaşasına dönüştü. Bizim bu kapsamda 144 üyemiz açığa alınmış durumda. Milli Eğitim bakanlığı ile görüşme yaptık. Açığa alınan 144 üyemiz laik, çağdaş, bilimsel eğitim ve sosyal devleti savunan üyelerdir. Bunların çok büyük bir kısmının kısa sürede geri döneceğini düşünüyoruz. Açığa alınan üyelerimiz arasında Bank Asya'dan kredi çekmiş öğretmenler de var. Bu durum kabul edilemez."
Karaca şöyle devam etti: "Açığa alınan 70 bin rakamının özel okullardan açığa alınan sözleşmesi fes edilenleri dışarıda tutarsak çok büyük bir kısmının Eğitim Sen, Türk Eğitim Sen ya da Memur Sen sendikasına bağlı ki bu saydığım diğer sendikalarda açığa alınan kişi sayısı binleri buluyor. Bizim açığa alınan 144 üyemizi de üzen konu darbecilerle aynı kategoriye konulup ticari faaliyetten ya da eğitim faaliyetinden kaynaklı ki bunlar devlet güvencesiyle açılmış kurumlardır vatandaş bilmez. Soruşturmaların hızla tamamlanıp görevlerine iade edilmesini bekliyoruz''
Hükümetin darbe girişimi sonrasında öğretmenleri sözleşmeli çalıştırmayı planladığına dair haberler alındığının hatırlatılması üzerine Karaca şunları söyledi:
‘'Sözleşmeli öğretmenin bir kere kendisi güvencesizken yeni uygulamalar, yeni görevler verilerek atanacak arkadaşlarımıza gerçekten insan onurunu incitecek bu tür yaklaşımlarla atanacak öğretmenden verim beklemek, ortaya çıkacak eğitim niteliği beklemek söz konusu olamaz. Öğretmenler atanırken zaten yazılı bir sınava tabi tutuluyorlar. KPSS denilen bir sınav var ki buna yıllarca hazırlananlar var. Fakülteyi bitirdikten sonra gençlerin onurunu da inciten bu yaklaşımlar hoş bir yaklaşım değil. Biz Eğitim-Sen olarak öğretmen atamalarının sözleşmeli değil kadrolu olmasını istiyoruz. Eğer istenilen yerlerde kalmıyorlarsa özellikle Doğu, Güneydoğu ya da İç Anadolu bölgelerinde kalmıyorlarsa, sözleşmeli öğretmeni bu nedenle atamak da yeterli bir yaklaşım değil. Çünkü okulların fırsat eşitliğini, donanım eşitliğini ve malzeme eşitliğini sağlayamazsanız yetersiz donanımlı okullarda zaten öğretmeni tutamazsınız. O nedenle önce şartları düzeltmek gerekiyor."