TMSF'nin Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda (KAP) yer alan açıklamasında, konuyla ilgili ilave açıklamaların gerektikçe yapılacağı belirtilerek, şunlar kaydedildi:
"Bilindiği üzere, Asya Katılım Bankası AŞ'nin temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetimi 29 Mayıs 2015 tarihi itibarıyla 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nun 71. maddesinin 1. fıkrasının b bendi hükmü gereğince BDDK'ca TMSF'ye devredilmiş, Kanunun 107. maddesi kapsamında faaliyetlerine devir tarihinden itibaren TMSF'nin kontrolü altında devam eden bankaya ilişkin çözümleme süreci olumsuz neticelendiğinden, 18 Temmuz 2016 tarihi itibariyle bankanın faaliyetlerinin geçici olarak durdurulmasına karar verilmiş idi. Gelinen son aşamada, TMSF Kurulu'nun 21 Temmuz 2016 tarih ve 143 sayılı kararıyla, 5411 sayılı Bankacılık Kanunu'nun 107. maddesinin son fıkrası gereğince bankanın faaliyet izninin kaldırılmasının BDDK'dan talep edilmesine karar verilmiş, TMSF'nin bu talebi üzerine alınan 22 Temmuz 2016 tarih ve 6947 sayılı BDDK kararıyla Asya Katılım Bankası AŞ'nin faaliyet izni kaldırılmıştır. Alınan bu karar, bankanın 5411 sayılı Kanun gereğince TMSF tarafından yürütülecek tasfiye sürecinin başlaması anlamına gelmektedir."
BANK ASYA MÜŞTERİLERİ NE YAPACAK?
Bank Asya müşterilerinin durumunun bundan sonra ne olacağına dair henüz ilgili kurumlardan bir açıklama yapılmazken, bankanın internet sitesinde müşterilere yönelik aşağıdaki açıklama yer aldı:
"…bankamızın faaliyet izninin kaldırılmasına karar verilmiştir. Bu süreçte hiçbir bankacılık faaliyeti gerçekleştirilemeyecektir. Dolayısıyla, bankadan kaynak çıkışına neden olacak hiçbir ödemenin yapılması ve… kredi kartı/kredi/senet ödemesi dışında hiçbir ödemenin kabul edilmesi mümkün olmayacaktır."
Kredi kartı ve diğer her türlü kredi ödemeleri ise Birleşik Fon Bankası Merkez Şubesi'nde bulunan Asya Katılım Bankası'nın hesap numaralarına yapılabilecek.