Doping suçlamaları nedeniyle uluslararası yarışlardan men edilen 68 Rus atletin temyiz başvurusu Uluslararası Spor Tahkim Mahkemesi (CAS) tarafından reddedildi. Bu arada olimpiyatların geleceğine zarar verebileceği düşünülen doping skandalının, sponsor şirketlerin Rus sporculardan vazgeçip geçmeyeceği sorusu akıllara geldi.
Ancak Coca-Cola ve Visa gibi sponsor dev şirketler şimdiye kadar doping skandalı hakkında sessiz kalmayı tercih etti. Sözgelimi iki yıl spordan men edilen Mariya Şarapova ile reklam kampanyaları gibi işlerde çalışan şirketler geri adım atmadı. Hatta ünlü tenisçiye raket sağlayan Head şirketi, ondan gurur duyduğu yönünde açıklamada bulundu.
'OLİMPİYATLARA KATILMASA DA ŞARAPOVA BİR YILDIZ'
Sputnik'e konuşan Ekspert dergisinin finans ve ekonomi analisti Anna Koroleva, Rus sporculara getirilen yasaklardan dolayı milyonlar kaybedebilecek yabancı diğer sponsorların da benzer bir tutumda bulunabileceğini söyledi.
Koroleva, "Sponsorların Rus sporculara yönelik tavrı tahmin edilebilir bir şey. Doping skandalı olsun ya da olmasın, sponsorlar Rus sporcuların uzun bir başarı geçmişi olduğunu biliyor. Bu zaferler çok sayıda izleyicinin önünde edinildi, bu izleyiciler de sponsorların hedef aldığı kitle. Sponsorlar zaten tam da bu yüzden, markasının tanınması için para harcıyor ve Şarapova’nın, Rio Olimpiyatları’na katılsın ya da katılmasın yıldız olarak kalacağını biliyor" ifadelerini kullandı.
'SUÇLAMALAR ŞAİBELİ'
Koroleva, ayrıca doping suçlamalarının şaibeli ve siyasi olduğunu, sponsorların politikaya dahil olup kendilerine milyonlar kazandıran yüzleri kaybetmek istemeyeceğini belirtti.
Koroleva, "Bir firmanın iki kez sırıkla atlama şampiyonu Yelena İsinbayeva gibi bir yıldızdan vazgeçeceğini düşünmüyorum" dedi.