00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Sosyal medya Türkiye'de 'en çok kullanılan ikinci haber kaynağı'

© FlickrSosyal medya
Sosyal medya - Sputnik Türkiye
Abone ol
Oxford Üniversitesi'ne bağlı Reuters Enstitüsü'nün yaptığı bir araştırmaya göre Türkiye'de sosyal medya alternatif haber alma araçlardan biri oldu.

Enstitü'nün Dijital Haber Raporu 2016 başlıklı araştırması YouGov araştırma şirketinin 26 ülkede 50 bin internet kullanıcısına yönelik verileri üzerinden yürütüldü.

BBC Türkçe'nin aktardığına göre, Türkiye'nin de dahil olduğu araştırmaya göre 26 ülkede ankete katılanların yüzde 51'i sosyal medyayı haftalık haber kaynağı olarak kullanıyor.

Sosyal medya özellikle gençler arasında popüler.

Araştırma 18-24 yaşları arasındaki gençlerin yüzde 28'i ana haber kaynağı olarak sosyal medyayı görüyor. Bu oran, yüzde 24 ile televizyonu seçenlerden daha fazla.

Raporun Türkiye bölümünde ise "Türk hükümeti medya kuruluşlarına baskıyı artırırken sosyal medya alternatif haber alma platformu oldu" ifadeleri yer alıyor.

Türkiye'de hükümetin medya şirketleri üzerinde artan baskısından ve el konulan gazetelerden söz edilen raporda ‘kısıtlamalar ve engellemelere karşın sosyal medyanın ulusal gelişmeleri izlemek için kilit iletişim araçlarından birine dönüştüğünü' belirtildi.
Raporda kaynağına göre haftalık habere ulaşım yüzde 90'la internet (bunun yüzde 73'ü sosyal medya), yüzde 80 televizyon, yüzde 54 gazete ve yüzde 41 radyo şeklinde dağılmış.

Sosyal medya alanında ise yüzde 64 ile Facebook başı çekerken, YouTube yüzde 31, Twitter yüzde 30, WhatsApp yüzde 17 ve Instagram yüzde 12 düzeyinde.

‘MEDYA PATRONLARI HÜKÜMETE BAĞIMLI'

Hürriyet dışındaki gazetelerin kâr etmediğini ve medya şirketlerinin patronlarının enerji ve inşaat sektörlerinde hükümetle anlaşmalar yapmak durumunda kaldıklarını ve kamu şirketlerinin reklamlarına bağımlı oldukları da ifade edildi.

Raporda televizyon, radyo ve gazete alanında haftalık haber kaynağı olarak yüzde 60'la Fox TV geliyor.

Onu yüzde 48 ile Kanal D, yüzde 47 ile CNN Türk ve NTV, yüzde 45 ile Hürriyet ve yüzde 40 ile ATV Haber izliyor.

İnternet haber kaynaklarında ise yüzde 37 ile CNNTürk, yüzde 36 Mynet, yüzde 35 Hürriyet, yüzde 33 NTV ve yüzde 31 ile Milliyet ilk sıralarda.

Türkiye'deki kullanıcıların sadece yüzde 40'ı haberlere, yüzde 34'ü gazetecilere ve yüzde 37'si medya kuruluşlarına güveniyor.

Türkiye'dekilerin sadece yüzde 29'u medyanın siyasi baskıdan bağımsız olduğu görüşünde.

Türkiye'de internet üzerinden haberciliğin işten çıkarılmış gazeteci ve köşe yazarlara yeniden çalışma imkânı sağlayan bir fırsat yarattığı da belirtiliyor.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала