Gıda israfıyla mücadele yılı kapsamında, Portekiz şirketinin girişimiyle açılan ve hedef kitlesinde Portekizlilerin yanında İspanyolların da bulunduğu süpermarketin amaçlarından biri, tüketicilerin dikkatini ürünlerin değerine çekmek, çünkü süpermarket sahiplerine göre, ‘tarihine kadar tüketilmeli’ ile ‘tarihine kadar tüketilmesi tavsiye edilir’ arasında büyük fark var.
‘BİZ TAZE ÜRÜNLER SATMIYORUZ’
Süpermarkette ‘ünlü markaların’ çok sayıda ürünlerinin bulunduğunu Gispert, “Tüketicilerin fikrimizi anlamasına ihtiyacımız var. Biz taze ürünler satmıyoruz ve müşterilerimize tüm ürün serisi sunmaya çalışmıyoruz. Sadece oluşan imkanlar çerçevesi içinde ürünleri çeşitlendirmeye çalışıyoruz. Gıda mı değil mi önemli değil, eski ve üretimden kaldırılan veya kullanım süresi sona ermekte olan mallar satıyoruz” dedi.
Hedef, artık standart dağıtım şemalarında yer alamayacak ve büyük olasılıkla çöpe atılacak tüm ürünlere yeni hayat sağlamak.
Lojistik platformu Portekiz’in kuzeyindeki Vila do Conde’de bulunan şirket, Portekiz Gıda ve Veterinerlik Genel Müdürlüğü’nün (DGAV) iznini aldı.
‘YEMEĞİ ÇÖPE ATMAK ÇOK KORKUNÇ’
Chantal de Gispert, “Kullanım süresi sona ermekte ürünler için yeni hayat kazandırma konusunda üç fikrimiz vardı. Bunlar, aile ekonomisi, israfla mücadele ve son kullanım tarihleri hakkında bilginin yayılması. Çünkü yemeği çöpe atmak çok korkunç” diye anlattı.
‘TÜM ÜRÜNLER TÜKETİME UYGUN’
“Net olan tek şey, ‘tavsiye edilen’ son kullanma süresi sona erse de satılan tüm ürünler tüketime uygun, fiyatlar ise çok daha düşük olacak” diyen Gispert, “Çünkü aslında tüketim süresi değil tavsiye edilen son kullanım süresi dolan ürünleri satıyoruz” diye ekledi.
Süpermarkette örneğin yüzde 40 indirimli temizlik jeline, yarım fiyattan satılan poğaça ve meyve sularına veya şampuanlara, yüzde 70 daha ucuz kuruyemiş veya hayvan yemine rastlanabilir.