
Moskova Metrosu’nun toplam ray uzunluğu 300 kilometre. Bu mesafe Avusturya’nın başkenti Viyana ve Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag arasındaki mesafeye eşit.

Sovyetler Birliği döneminde yetkililer İkinci Dünya Savaşı’nın devam ettiği Ekim 1941’de metroyu yıkmaya karar vermiş, yıkım için özel bir plan geliştirmek amacıyla bir kararname çıkarılmıştı, ancak karar daha sonra iptal edilmişti.

3/10
© Flickr / Hendrik Terbeck
Alman Siemens-Bauunion şirketi 1920’li yıllarda metronun inşaatı için başvuruda bulunmuştu ancak başvurusu reddedilmişti.

Metroda 1990’ların başına kadar yer alan çöp kovaları, daha sonra terör saldırılarına önlem olarak kaldırıldı.

Moskova Metrosu otomatik turnikelerine 1958 yılında kavuştu. Daha önceleri biletler görevliler tarafından kontrol ediliyordu.

Metro istasyonlarında çeşmeler bulunuyor ancak herkesin görebileceği yerlerde olmadığı için yolcular bu durumdan haberdar değil.

Temizlik görevlileri metro istasyonlarını temizlerken ıslak talaş kullanıyor çünkü bu yöntem metrodaki kiri ve tozu toplamak için birebir.

Moskova Metrosu’nda seyahat eden köpekleri görmek son derece mümkün. Köpekler bir yerden bir yere gitmek için metroyu kullanıyor.

Şehir merkezine gidilirken metroda anonslar erkek sesiyle, aksi istikamette ise kadın sesiyle yapılıyor. Buna benzer bir uygulamayı metronun daire biçimindeki Koltsevaya hattında da görmek mümkün: Saat yönünde hareket eden trenlerde istasyonlar bir erkek tarafından anons ediliyor, diğer yönde ise bir kadın tarafından.

Moskova Metrosu’nda antik fosiller yer alıyor. Metronun duvarlarında ve sütunlarda fosil halindeki yumuşakçalar, deniz zambakları ve denizkestaneleri görebilirsiniz. Fotoğrafta Park Pobedı (Zafer Parkı) İstasyonu'ndaki bir duvar resmi.
