IAC'nin raporuna göre, manuel kontrolde gerçekleşen iniş sırasında pilotlar 220 metre yükseklikteyken yeniden tur atma kararı aldı ve uçağın motorları kalkış moduna geçirildi.
Truth is revealed: #IAC publishes first findings in #FlyDubai crashhttps://t.co/9cX5d0AYKh pic.twitter.com/Flfn6Mp1jX
— Sputnik (@SputnikInt) 8 Nisan 2016
Bunun ardından 900 metre yükseklikteyken uçağın stabilizatörü 5 derece açıyla dalış moduna geçirildi ve bu nedenle birden alçalmaya başladı. Pilotların bunu izleyen eylemleri ise uçağın yere çakılmasını engelleyemedi.
Flydubai plane piloted into ground at 600kph, flight records show https://t.co/miRp32BOhG pic.twitter.com/7aCnZmqK66
— RT (@RT_com) 8 Nisan 2016
'PİLOTLAR GEREKLİ TÜM LİSANSLARA SAHİPTİ'
İnişin şiddetli rüzgar ve yağmurlu hava koşullarında gerçekleştiği de belirtilen raporda, pilotlarının gerekli tüm lisanslara sahip olduğunu ve uçuş için gerekli eğitimi de aldıkları kaydedildi.