Belçika’nın başkenti Brüksel salı günü üç ayrı bomba saldırıyla saldırdı, saldırılarda en az 31 kişi hayatını kaybetti. Paris’in ardından Brüksel’in de IŞİD’in hedefi olmasının ardından Belçikalıların yanında olduklarını göstermek isteyenler, sosyal medya hesaplarından Tenten ve köpeğinin ağladığı bir görselini paylaşmaya başladı.
Une pensée émue. #Bruxelles pic.twitter.com/oQAhk8JFoB
— Le Figaro Culture (@Figaro_Culture) March 22, 2016
Bazı sosyal medya kullanıcıları ise ‘Hergé’ adıyla tanınan Belçikalı çizer Georges Prosper Remi’nin ırkçı görüşlerinin Tenten’in maceralarını fazlasıyla etkilediğini söyleyerek buna tepki gösterdi.
‘OddSauce’ isimli bir Twitter kullanıcısı “Tenten’in yazarı bizim standartlarımıza göre bir ırkçı ve onun kurbanlara destek verip vermediği umurumuzda değil” diye yazdı.
Tintin's writer is racist by our standards and we don't care if he's giving support to the victims, we want him gone https://t.co/P5r3qVOTpF
— OddSauce (@0ddSauce) March 23, 2016
‘Hinsarmu’ da “Herge gerçek bir Avrupalıydı. Irkçı, beyazların üstünlüğü yanlısı” ifadelerini kullandı.
@liamobde Herge was definitely a European of the time. Racist, white supremacist.
— Hinsarmu (@WaQQN) February 18, 2015
Bir başka Twitter kullanıcısı ise bu akımı, “Tamamen dürüst olacaksak Tenten mükemmel bir dayanışma sembolü değil” diyerek eleştirdi.
Tintin's not the perfect symbol for unity to be totally honest https://t.co/0Oq5oKvT8v
— 2Tapu (@2TAPU) March 23, 2016
Belçika’da yayınlanmaya başladığı 1929 yılından bu yana hatırı sayılır bir hayran kitlesi edinen Tenten’in, ilk maceralarının Belçika’nın 19 ve 20. yüzyıllardaki kolonileşme politikasını meşrulaştırılması için kullanılması, günümüzde de bu seriye yöneltilen eleştirilerin ana konusu olmaya devam ediyor.