‘Tanıdık bir tattan daha fazlası’ sloganını kullanan Tianfu, cam şişe ve teneke kutularda satışa çıktı. Çongking’deki törende konuşan eski Tianfu Cola yöneticisi Li Pekuan öncelikli hedeflerinin yerel pazar olduğunu ama daha şimdiden yabancı firmaların kendileriyle irtibata geçtiğini söyledi. Yeni genel müdür Kian Huang da Tianfu’da hâlâ geleneksel baharatların kullanıldığını, bu sebeple sağlıklı bir içecek olduğunu vurgulayıp bu yıl 200 bin ton kola satmak istediklerini belirtti.
Tianfu’nun ‘en sıkı içicilerinden’ olan ve törene de davet edilen Şu Li de “Yalnızca tanıdık bir tat değil aynı zamanda insana çocukluğunu hatırlatıyor” diye konuştu.
Tianfu Cola, que já foi a mais vendida na China, volta após 20 anoshttps://t.co/00YlbrWIt0 pic.twitter.com/V8Hw5O6VaJ
— Diário do Povo (@DiarioPovo) 8 Ocak 2016
Tianfu 1980-1990’larda Çin’deki içecek piyasasının yüzde 70’inin elinde tutuyordu. Rusya ve ABD’de satılan Tianfu, 1994’te Pepsi ile ortak olunca işler tersine döndü ve 2005’te Tianfu’nun Pazar payı yüzde 1’e kadar düştü.
Tianfu 2006’da Pepsi’yle ortaklığındaki hisselerini sattı ama Pepsi Tianfu’ya üretim hakkını iade etmedi. Tianfu 2010’da da Pepsi’yi ‘içeceğin gizli tarifini çaldığı’ gerekçesiyle dava etti. Mahkeme Pepsi’nin tarif ve teknik sırları Tianfu’ya vermesine hükmetti ama 1 milyon yuan’lık (150 bin dolar) tazminat talebi kabul görmedi.
Ticari markasını 2013’te geri kazanan Tianfu, önceki yıl da test üretimine başlamıştı.