Rusya'nın yeni nesil Su-35S avcı jetleri Suriye'de görev yapmaya başladı. Su-35S'ler, basında ‘dünyanın en tehlike savaş uçakları' olarak nitelendi.
© Sputnik / Vitaliy Ankov / Multimedya arşivine gidinAlman Stern dergisinin ‘dünyanın en tehlikelileri’ olarak nitelediği Su-35S jetleri 33 milimetrelik GSh-301 tipi otomatik top atış sistemine ve süper manevra kabiliyetine sahip.
Alman Stern dergisinin ‘dünyanın en tehlikelileri’ olarak nitelediği Su-35S jetleri 33 milimetrelik GSh-301 tipi otomatik top atış sistemine ve süper manevra kabiliyetine sahip.
© Sputnik / Vitaliy Ankov / Multimedya arşivine gidinSu-35S havadan havaya, havadan karaya, güdümlü ve gemi, denizaltısavar füzeler fırlatabiliyor.
Su-35S havadan havaya, havadan karaya, güdümlü ve gemi, denizaltısavar füzeler fırlatabiliyor.
© Sputnik / Vitaliy Ankov / Multimedya arşivine gidin1982 yılında Sovyetler Birliği’nde üretilen Su-27 uçağının modern versiyonu Su-35S, ABD’nin F-22 Raptor uçağının çok daha ötesinde performans gösterebiliyor.
1982 yılında Sovyetler Birliği’nde üretilen Su-27 uçağının modern versiyonu Su-35S, ABD’nin F-22 Raptor uçağının çok daha ötesinde performans gösterebiliyor.
© Sputnik / Vitaliy Ankov / Multimedya arşivine gidinSu-35S’lerde bulunan İrbis Radar sistemi 400 kilometre ötedeki hedefleri dahi tespit edebiliyor. Aynı anda karada 4, havada 30 hedefi takip edebilen sistem, hedeflerin fotoğrafını da çekebiliyor.
Su-35S’lerde bulunan İrbis Radar sistemi 400 kilometre ötedeki hedefleri dahi tespit edebiliyor. Aynı anda karada 4, havada 30 hedefi takip edebilen sistem, hedeflerin fotoğrafını da çekebiliyor.
© Sputnik / Vitaliy Ankov / Multimedya arşivine gidinHer türlü hava koşulu ve günün her saatinde performans gösterebilen uçaklarda ayrıca radyo elektronik bir karşı önlem sistemi bulunuyor.
Her türlü hava koşulu ve günün her saatinde performans gösterebilen uçaklarda ayrıca radyo elektronik bir karşı önlem sistemi bulunuyor.
© Sputnik / Vitaliy Ankov / Multimedya arşivine gidinKhibiny isimli bu sistem, radarlardan uçağa doğru bir füzenin yaklaştığı sinyali verildiğinde devreye giriyor ve uçak etrafında radyo elektronik bir korunak oluşturuyor. Bu korunak füzenin uçağa yaklaşmasını önlerken uçağın güvenliğini 25-30 kat arttırıyor.
Khibiny isimli bu sistem, radarlardan uçağa doğru bir füzenin yaklaştığı sinyali verildiğinde devreye giriyor ve uçak etrafında radyo elektronik bir korunak oluşturuyor. Bu korunak füzenin uçağa yaklaşmasını önlerken uçağın güvenliğini 25-30 kat arttırıyor.