Kurumlardan ret cevabı verilmesinin ardından Avukat Karaman, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü hakkında Ankara 12'. İdare Mahkemesi'nde dava açtı. İdare Mahkemesi'ne verdiği dilekçesinde iletişim adına uygulamanın genişletilmesi gerektiğini belirten Karaman, yöre halkının işlerini daha rahat bir şekilde yapabileceğini vurguladı. Konuyla ilgili uluslararası düzenlemelerin olduğunu kaydeden Karaman, taleplerinin reddedilmesi işleminin iptalini istedi.
DHMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ: KARMAŞAYA NEDEN OLUR
Mahkemenin savunma istediği Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü avukatı ise uçaklardaki anonsların Uçuş Bilgi, Anons ve Danışma Hizmetleri İşletme Talimatına göre Türkçe ve İngilizce yapıldığını belirtti. Belirtilen diller dışında anons yapılmasının karmaşaya sebebiyet vereceği belirtilen savunmada, uluslararası metinlere göre anonsların İngilizce ve resmi dilde yapılması gerektiği kaydedildi. DHMİ Genel Müdürlüğü avukatı, işlemin hukuka uygun olduğunu belirterek davanın reddedilmesi istedi.
MAHKEME: KÜRTÇE SİVİL HAVACILIKTA KULLANILABİLECEK DİLLER ARASINDA DEĞİL
‘YARGI KARARIYLA ZORLANAMAZ’
Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesi ve iç hukuktaki mevzuat hükümlerine göre havacılık alanında tüm anons, bilgilendirme, yönlendirme ve ikazların Türkçe ve İngilizce yapılacağı belirtilen kararda, ihtiyaca göre Fransızca, İspanyonca, Rusça, Arapça ve Çince'nin kullanıldığı kaydedildi. Kürtçe dilinin sivil havacılık alanında kullanılabilecek diller arasında sayılmadığını vurgulayan mahkeme aksine bir durumun yargı kararıyla zorlamayacağını belirtti. Kararda şu ifadelere yer verildi:
"Sessiz terminal projesi kapsamında terminal içerisinde sözlü ifadelerden çok görsel ve yazılı ifadelerin kullanımının yaygınlaştırılması amacıyla bir başka dilin kullanılmayacak olmasının da hukuken haklı ve kabul edilebilir bir durum olduğu anlaşılmıştır. Bu nedenle yapılan başvurunun reddine ilişkin tesis edilen işlemde bir hukuka aykırılık bulunmamaktadır."