Siyah hakları örgütü Criola’nın başlattığı ‘Racismo Virtual, Consequencias Reais’ (Gerçek Irkçılık, Gerçek Sonuçlar) isimli kampanya kapsamında, Facebook ve Twitter’dan yazılan ırkçı mesajlar dev billboard’lara yazılarak mesajı yazanın kapısının önüne yerleştiriliyor. Örneğin Twitter’a “Pis siyah, ben duş aldım ama seni bilmem” diye yazan bir kişi ertesi gün mesajını dev bir billboard’da kapısının önünde buldu.
Des posts et tweets racistes affichés sur des billboards près de leurs auteurs https://t.co/BwhyJ7qgmy pic.twitter.com/dXdwgjo5Cl
— Fabian Ropars (@fropars) 1 Aralık 2015
Kampanyanın organizatörü Jurema Werneck, amaçlarının insanların sosyal medyada ırkçı mesajlar atarken bir kez daha düşünmesini sağlamak olduğunu belirtti.
Criola, Twitter ve Facebook’ta ırkçı mesajlar paylaşan kişilerin evini konum belirleme araçları yardımıyla tespit ediyor. Mesajlarda söz konusu kişinin ismi, kişisel bilgileri ve fotoğrafı değil, sadece mesajı yer alıyor.
Melez ve beyazların siyahlara oranla daha fazla olduğu Brezilya’da, siyahlara yönelik ırkçılık sık yaşanan bir sorun.