İtalyan mimar Nicola Salvi'nin Roma'daki Poli Sarayı'nın bir cephesine yaptığı, 1735'te açılan ve o tarihten bu yana Romalılar ile Roma'yı ziyarete gelenlerin en çok görmek istediği noktalardan biri olan Trevi Çeşmesi'nde, İtalyan lüks eşya markası Fendi'nin sponsorluğunu üstlendiği yaklaşık 17 ay süren restorasyon çalışması tamamlandı.
Açıldığı tarihten bu yana ilk defa bu denli uzun ve kapsamlı bir tadilattan geçen çeşmenin bakımının 2 milyon 180 bin euro'ya mal olduğu açıklandı.
Turistlerin attıkları bozuk paralarla adeta bir dilek dileme noktası olan tarihi çeşmenin 17 ay aradan sonra yeniden faaliyete geçmesi, açılışa katılanlar tarafından alkışlarla karşılanırken, pek çok kişi bu anı ölümsüzleştirmek için fotoğraf çekmeye çalıştı.
Açılışta konuşan Fendi CEO'su Pietro Beccari, Trevi Çeşmesi’nin tadilatına sponsor olmalarının Fendi'nin Roma'ya olan aşkının bir göstergesi olduğunu belirterek, çeşmeleriyle ünlü başkentin diğer 4 çeşmesinin daha restorasyonunu üstleneceklerini açıkladı.
Tadilatta olduğu Haziran 2014'ten bu yılın Ekim sonuna kadar Roma'ya gelip çeşmeyi görmek isteyenler, Aşk Çeşmesi'nin tel örgülerle çevrilmiş olması nedeniyle hayal kırıklığına uğruyordu. Tarihi çeşme, tadilatı sırasında boş kalan küvetinin bir ara yiyecek aramak için gün yüzüne çıkan farelerin görülmesiyle de gündeme gelmişti.