ABD’de seksi ve çıplaklığı günlük hayata taşıyarak devrim yaratan 62 yıllık Playboy Dergisi, radikal bir kararla artık çıplak kadın fotoğrafları kullanmama kararı aldı.
New York Times’ın haberine göre, derginin baş editörlerinden Cory Jones, geçen ay Playboy’un 89 yaşındaki kurucusu Hugh Hefner’la önemli bir görüşme yaptı. Toplantıda, Playboy’un gelecek Mart ayından itibaren yayınlanacak yeni tasarımında provokatif kadın fotoğraflarının yer alması, ancak tümüyle çıplak fotoğrafların kullanılmaması kararı çıktı.
‘SEKS ARTIK HER YERDE’
Derginin bir zamanlar öncülük ettiği değişimlerin gerisinde kalması nedeniyle böyle bir karar alındığı belirtilirken, Playboy Direktörü Scott Flanders “Artık her seksle ilgili her türlü görüntüye bir tıkla bedavaya ulaşılabiliyor” dedi.
Playboy yönetiminin, internetin çıplaklık olgusunu normal bir şey haline getirdiği ve pornografik dergilerin artık ticari olarak pek mantıklı olmadığı düşüncesiyle tasarımı değiştirime kararı aldığı ifade edildi. BBC’nin New York muhabiri Nick Bryant de, Martin Luther King'in oğlu, Malcolm X ve Jimmy Carter gibi önemli kişilerle röportajların Playboy'u kültürel ve siyasal olarak önemli kıldığı günlerin de artık geride kaldığını yazdı.
1952’de kurulan ve 1970'lerde 5,6 milyon adet satan Playboy dergisinin tirajı, bugün 800 bine düşmüş durumda.
Playboy, internet yasaklarını aşıp Facebook ve Twitter gibi sosyal medya platformlarından yararlanabilmek için bir süre önce internet sitesinde çıplak kadın fotoğrafları yayımlamaya son vermiş, böylece internet trafiğini dört katına çıkarmayı başarmıştı.