Volkswagen'deki skandalın ortaya çıkartılması için kurulan komisyonun elde ettiği ilk bilgiler, mühendislerin skandal programın 2008'de kullanılmaya başlandığını doğruladığını ortaya koydu. Bild am Sonntag gazetesine göre, 2008'de 2005'ten beri geliştirilen EA 189 tipi dizel motorun seri üretim aşamasına gelindi. Ancak VW için önem arz eden motor istenilen değerleri karşılamıyordu. Bu sebeple söz konusu program yardımıyla motorun emisyon değerlerinin düşürüldü.
Volkswagen'in bu yolla emisyon değerleriyle oynadığı yaklaşık 11 milyon aracın satıldığı açıklanmıştı. Almanya’da etkilenen araç sayısının 2 milyon 800 bin olduğu belirtiliyor.
İDARECİLER DE BİLİYORDU
Öte yandan idarecilerin durumdan haberdar oldukları belirtilen haberde, dönemin geliştirmeden sorumlu müdürü Ulrich Hackenberg işaret edildi. Hackenberg, skandalın patlamasının ardından geçen hafta zorunlu izne çıkartılmıştı.