Alman otomobil üreticisinin yeni CEO'su Matthias Müller firmanın önümüzdeki "birkaç gün" içerisinde yasadışı yazılımın bulunduğu dizel araçları geri çağıracağını söylerken, bazı analistler bunun maliyetinin şirketin skandal için ayırdığı 6.5 milyar dolardan fazla olabileceğini tahmin ediyorlar.
GERİ ÇAĞIRMALAR NASIL OLACAK?
Krizin Alman ekonomisine de zarar verebileceği belirtiliyor.
YENİ CEO'DAN AÇIKLAMALAR
Volkswagen'in 1,000 üst düzey yöneticisiyle Wolfsburg'da kapalı kapılar ardında gerçekleştirilen toplantıda konuşan Müller, "Uzun ve zorlu bir yolculuk ve çok sıkı bir çalışma bizi bekliyor" dedi.
Müller, Cuma günü eski CEO Martin Winterkorn'un yerine atanmıştı. Alman resmi yetkililer dün yaptıkları açıklamada Winterkorn hakkında sahtekarlık suçlamasıyla soruşturma başlattıklarını söyledi.
ALMANYA SÜRE TANIDI
Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, ABD'de dizel araçların emisyon testlerinin sonuçlarını çarpıttığını kabul etmişti. Almanya Ulaştırma Bakanı aynı manipülasyonun Volkswagen'in satışlarının yüzde 40'ını gerçekleştirdiği Avrupa'da da var olduğunu söyledi.
Şirketin 78 yıllık tarihi boyunca karşı karşıya bulunduğu en ciddi kriz olan emisyon skandalı, Volkswagen'in piyasa değerinin üçte birini yitirmesine neden olduğu gibi küresel otomobil sektöründe de şok yarattı.
ÇEVRE BAKANLIĞI'NDAN İLK VOLKSWAGEN AÇIKLAMASI
Çevre Bakanlığı, Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in emisyon skandalına yönelik ilk kez açıklama yaptı. Bakanlık, ABD’nin Volkswagen ile ilgili raporunu ve Türkiye’ye satılan araçlardaki durumu inceleyeceklerini açıkladı.
Reuters'a konuşan Çevre Bakanlığı yetkilisi şunları söyledi: "Volkswagen (VW) olayı yeni bir süreçtir. Egzoz ölçümleri bizde genelde araç muayene istasyonlarında yapılıyor. Yaptığımız ölçümlerde, diğer araçlar gibi VW marka araçlar da sınır değerlerini sağlıyor. Gelen haberlere göre Amerika'daki kurum hem seyir halinde, hem de rölantide emisyon ölçümü yapmış. Ve bu ölçümlerde ikisi arasında kırk kat fazla değer ortaya çıkmış. Bu ölçüm bizlere ve dünyaya egzoz ölçümlerini araç hareket halinde ölçmek gerçek sonucu yansıtır diyor. Biz de süreci izlemeye aldık. Eğer hareket halindeki değerlerle sabit değerler arasında böyle farklılıklar varsa biz dahil bütün ülkeler egzoz ölçümünde yeni konsepte geçmek zorundayız."