Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, Rusya'da 70 ülkeden bin 500'e yakın firmanın yer aldığı, gıda sektörünün en önemli fuarlarından World Food Moscow 2015'e katıldıklarını belirtti.
Fuarda, Çaykur'un yeni ürünü "Golden İstanbul" serisini ve Türkiye pazarında çok kısa sürede başarı sağlayan soğuk çay "Didi"yi tanıttıklarını ifade eden Sütlüoğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
'RUSYA ÖNEMLİ BİR PAZAR'
"Rusya pazarına yeni ürünümüzle girmeye hazırlanıyoruz. Rusya ve bu bölge önemli bir pazar. Biz de bu pazara etkin ve profesyonel biçimde girmenin gayreti içindeyiz. Rusya'da derin bir çay kültürü var. Ruslar ağırlıklı olarak siyah çay tüketiyor. Rusların içtiği çay, damak tadı olarak bize yakın. Şu anda ağırlıklı olarak Hindistan ve Çin çayını tüketiyorlar."
Sütlüoğlu, Rus çay kültürüne, damak tadına ve demleme alışkanlığına uygun 'Golden İstanbul' çayını ürettiklerini belirterek, bu çayla Rus pazarına etkili giriş yapacaklarını, Türkiye'nin kar altında yetişen ve üretiminin hiçbir aşamasında pestisit kullanılmayan sağlıklı çayını dünyaya tanıtmaya çalıştıklarını kaydetti.