‘4. Laleli Fashion Shopping Festival’in tanıtım toplantısı Başkan Eyyüpkoca ve Festival Komitesi üyeleri ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Laleli'nin Türkiye'de ve dünyada değişen ekonomik koşullara karşın yıllardır istikrarlı bir biçimde büyüyen dinamik ve yenilikçi bir ticaret merkezi olduğuna işaret neden Eyyüpkoca bu yıl 4.’sü 24-30 Ağustos tarihlerinde gerçekleştirilecek etkinliğin geçen yıllara oranla çok daha coşkulu ve heyecanlı olacağını ifade etti.
Eyyüpkoca, festivalde ciddi bir emek olduğunu belirterek, 5-6 aylık çalışma kapsamında Ekonomi Bakanlığı ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) ortaklığında 13 ülkede çalışma yaptıklarını anlattı.
"Festival aslında moda ve alışverişin bir araya gelmiş hali" diyen Eyyüpkoca, bu yıl belirlenen takvimin bundan sonra aynı kalacağı bilgisini verdi.
RUSYA’DAKİ KRİZİN ETKİLERİ
Türkiye ve çevre ülkelerde yaşanan sorunlara, Rusya'daki krize değinen Eyyüpkoca şunları söyledi:
Ana temalarını ‘Laleli'nin başlı başına bir marka olması’ olarak açıklayan Eyyüpkoca, LASİAD'ın ülkelerde yaşanan sorunları daha önce öngören ve üyelerini uyaran bir kurum olduğunu, bunun da herkese avantaj sağladığını dile getirdi.
‘5 YILLIK PLANLAMA İLE GELİYORUZ’
Giyasettin Eyyüpkoca birkaç yıl önce hedef pazarlarla ilgili yaptıkları çalışmalara atıfta bulunarak, şunları kaydetti:
"Biz yaklaşık 5 yıllık bir planlama ile geliyoruz. Yönetim Kurulu'nu devraldığımızda 1 hafta arama konferansı yaptık. Bu konferansta kısa-orta ve uzun vadeli planlar yaptık. Hedef pazarları iyi belirlememiz gerektiğini, büyümekte olan pazarları seçmemiz gerektiğini söylemiş, Rusya'nın bugün geldiği noktayı o günlerden görmüştük. Rusya'da bir kan kaybı olacağını ve o kan kaybını kapatacak pazarlar üretmemiz gerektiği konusunda bir çalışma yapmıştık. 3 yıl önce bu kapsamda heyetler belirledik ve bu heyetlerden biri İran'a gidip geldi. O dönem İran'ın bizim için çok elzem bir pazar olabileceğini, yanı başımızda olduğunu ve nükleer görüşmeler sonuçlandığında biz eğer o pazarda olursak herkesten önce yol alabileceğimiz kanaatini taşıdık ve bu fikri İTO ve Ekonomi Bakanlığı ile paylaştık ve onlar bize destek verdi."
O dönem heyetlerden bir kısmının da Arjantin ve Brezilya'ya gittiğini, bu pazarların da Türkiye için önemli pazarlar olabileceğini dile getirdiklerini anımsatan Eyyüpkoca, Brezilya, Güney Amerika ve Afrika pazarlarının Laleli için hedef pazarlar arasında olduğunu aktardı.
'UKRAYNA’NIN PAYI YÜZDE 12'
Rusya'nın Laleli pazarının yüzde 27'sine Ukrayna'nın yüzde 12'sine sahip olduğu bilgisini veren Eyyüpkoca, buradaki yüzde 40'a varan kaybı, hedef pazarlardan kapatabileceklerini, bu kapsamda ilgili ülkelerde yerel çalışmalar yaptıklarını ve yapmaya devam edeceklerini söyledi.
Konuşmasının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Eyyüpkoca, geçen yıl yapılan festivalin ekonomik olarak hedeflenen rakamlara ulaştığını, festival kapsamında kurulan bağlantıların 2 gün içinde yaklaşık birkaç milyon doları bulduğunu, bu yıl ki sonucun ise bunun üstünde olacağını dile getirdi.
Eyyüpkoca, İranlılar ve Afrikalılar'ın Laleli pazarında hala çok etkin olduklarına vurgu yaparak, "Rusya'nın yüzde 27'lik açığını kapatmış olmasalar bile ona yakın bir payda yer almaya başladılar. Bu bizim için çok sevindirici bir durum. Farsça bilen eleman bulmakta zorluk çekiyoruz. Bu İranla ilgili çalışmamızın netice vermeye başladığı anlamına geliyor" dedi.