Öte yandan Rusya'daki marketlerin raflarında yer alan yerli ürünlerin payı önemli ölçüde büyüdü. Örneğin, ambargoların ardından X5 Retail ve Diski market zincirlerinde satılan ürünlerin yüzde 90'ını yerli ürünler oluşturur hale geldi. Rus peynir ve sebze üreticileri pazardaki yerlerini genişletirken, ülkenin Uzak Doğu bölgesinden gelen balıklar da marketlerde kendine daha fazla yer buldu.
Bu nedenle de Moskova yönetimi, haziran ayı sonunda gıda ambargosunu bir yıl uzatma kararı aldığında, ülkedeki market zincirlerinin yetkilileri, kararın ne raflardaki ürün çeşitliliğine ne de fiyatlara herhangi bir şekilde etki etmeyeceğini söylediler: ''Ambargo koşullarına artık alıştık.''
'MOZARELLA BURADA DA ÜRETİLİYOR ANCAK YİNE DE ORİJİNAL DEĞİLLER'
Ancak ambargoların tüketiciler için hiçbir probleme neden olmadığını söylemek de doğru değil. Zira, geçen bir yılda Avrupa'dan gelen bazı ürünlerin yerine aynısını koymak mümkün olmadı.
''Avrupa'dan gelen peynirin, şarküteri ürünlerinin ve ithal sütün yerine koyacak bir ürünümüz yok” diyen Globus Gurme market zincirini yöneten şirketin genel müdürü Andrey Yakovlev, Burada da mozarella üreten birçok şirket var. Ancak yine de orijinal değiller'' diye konuştu.
'MENÜDE ISTAKOZ OLMAMASI MÜŞTERİLERİMİZİ ÜZÜYOR'
Ambargoların bir diğer 'yan etkisi' de enflasyon oldu. Nitekim Temmuz 2014te yüzde 7.5 oranına yükselen enflasyon yıl sonunda da yüzde 11.4'e ulaştı. Önceden öngörülemeyen pahalılık paniğe neden olsa da ülkede enflasyon oranı 2015'te yeniden gerilemeye başladı.
'AVRUPALI TARIM ÜRETİCİLERİ 5 MİLYAR EURO KAYBETTİ'
Öte yandan ambargolar sadece Rusya'daki insanları etkilemedi; birçok Avrupa ülkesinde de paniğe neden oldu. Avrupalı Çiftçi ve Tarım İşçileri Birliği (Copa-Cogeca) Başkanı Albert Jan Maat da Avrupalı tarım üreticilerinin, ambargolar nedeniyle 5 milyar 500 milyon euro kaybettiğini söyledi.