New York merkezli Citigroup'dan yapılan yazılı açıklamada, Tüketicinin Finansal Haklarını Koruma Dairesi (CFPB) ve ABD Para Denetim Ofisi'ne (OCC) ile sağlanan anlaşma kapsamında uygunsuz faturalama ve yanıltıcı ek hizmetlerden etkilenen müşterilere 700 milyon dolar geri ödeme yapılacağı bildirildi.
"Citi, CFPB ve OCC ile tam bir işbirliği yaptı ve müşterileri etkileyen her sorun için kapsamlı adımlar attı. Citi, daha önce kredi puanı gözlemleme, borç önleme ve bütçe koruma gibi hizmetlerin satışını durdurdu ve telefonda hızlı ödeme için artık herhangi bir ücret alınmıyor."
Citigroup, söz konusu uygunsuzluklardan etkilenen müşterilerin bilgilendirilerek, geri ödeme yapmaya devam edeceğini bildirdi.
8,8 MİLYON MÜŞTERİ ETKİLENDİ
Tüketicinin Finansal Haklarını Koruma Dairesi'nden yapılan açıklamaya göre, Citigroup'un kredi kartı hizmetlerine yönelik uygunsuz ve yanıltıcı faaliyetleri 2000'li yılların başında başladı ve yaklaşık 8,8 milyon müşteriyi etkiledi.
ABD'de federal kurumlar son yıllarda bankacılık sektörü üzerindeki denetimlerini sıkılaştırmıştı. Benzer uygunsuzluklardan ötürü cezaya çarptırılan diğer finansal kuruluşlar arasında Bank of America, JP Morgan Chase, US Bank, American Express ve Discover da yer alıyor.