Basında haziran ayı başında yer alan haberlerde, Yandex'in kaydadeğer başarılara ulaşamadığı gerekçesiyle 2016'da Türkiye pazarından çıkabileceği öne sürülmüştü.
Saint Petersburg Uluslararası Ekonomi Fuarı'nda gazetecilere açıklama yapan Arkadiy Voloj, "Şirket olarak uluslararası pazara girme stratejimizde her zaman ortaklarla işbirliği var. Potansiyel yatırımcılarla açık bir iş modeli sunabiliriz" dedi. Voloj, ortaklardan finansal destekten ziyade uzmanlık bazında destek aradıklarını, bu ortakların Türkiye'den de, başka ülkelerden de olabileceğini belirtti.
Voloj, ortaklara önerilebilecek hisse konusunda bilgi vermedi.
Yandex, uluslarası pazara ulaşma planı çerçevesinde ilk kez 2011 yılında Türkiye'de aktif hale gelmişti. Şirket, bölgedeki kullanım hedefinin yüzde 10 ilâ 20 olduğunu belirtmişti, ancak yaklaşık yüzde 5'lik bir oran elde edildi. Türkiye'deki kullanıcıların en çok yararlandığı arama motoru yine Google oldu.