Türkiye, Fransa'nın Cannes şehrinde Ekim ayında düzenlenecek Dünya Eğlence İçerik Pazarı Fuarı'na (MIPCOM) ‘Onur Konuğu Ülke’ olarak katılacak. Fuara hazırlık çalışmaları kapsamında İstanbul Ticaret Odası’nda (İTO) düzenlenen basın toplantısında, Türk dizilerinin yurtdışında gördüğü talebin televizyon sektörünü nasıl hareketlendirdiği konuşuldu. İTO Başkanı İbrahim Çağlar, Türkiye’nin dizilerden 200 milyon doların üstünde gelir elde ettiğini ve bu konuda 2023 hedefinin 1 milyar dolar olduğunu belirterek, “2015 Dünya Eğlence İçerik Pazarı Fuarı (MIPCOM) ile onur ülke statüsüyle küresel medya endüstrisinde Türkiye markasının yıldızını parlatacağız” dedi.
‘SEYİRCİ YELPAZESİ ÇOK GENİŞ’
Toplantıya katılan TRT Başkan Yardımcısı Mehmet Demirhan, Sputnik’e konuştu. Türk dizilerinin çok geniş bir yelpazede seyirci bulduğunu belirten Demirhan, şunları söyledi:
“Her dizi istenilen başarıyı elde edemeyebilir. Herhangi bir dizimiz, herhangi bir ülkede beklenen sonucu vermemiş olabilir. Fakat burada önemli olan bizim üretimimizin, her zaman başarısızlığı telafi edilebilecek güçte olmasıdır. Türk dizilerinin Latin Amerika'dan Uzak Doğu'ya, İskandinavya’dan Afrika’ya, oradan Ortadoğu’ya kadar çok geniş bir izleyici kitlesi var. Üretimimiz sürekli devam ediyor.”