Ford Otosan firmasının Eskişehir'in İnönü ilçesindeki fabrikasında çalışan işçiler, iş bırakma eylemi başlattı. Kamyon ve çekici üretim tesislerinde çalışan işçiler, sabah işbaşı yaptıktan yaklaşık üç saat sonra fabrika bahçesinde toplandı.
Otomotiv sanayiinde eylemler 15 Mayıs'ta Bursa'daki OYAK Renault fabrikasında başlamıştı. Bağlı oldukları Türk Metal Sendikası'nın, Bosch'ta imzaladığı toplu sözleşmenin, kendilerinkinden daha iyi olduğunu belirten OYAK Renault işçileri, haklarının düzeltilmesi talebiyle eylem başlattı. Eylemin sıçradığı Ford, TOFAŞ, Mako ve Coşkunöz fabrikalarında işçiler yapılan anlaşmanın ardından yeniden işbaşı yaptı.
RENAULT'TA BELİRSİZLİK SÜRÜYOR
Ancak işçiler işverenden yazılı güvence istiyor. İşveren temsilcileri ile en son Cumartesi günü görüştüklerini açıklayan İşçilerin avukatlarından Deniz Baykal şunları söyledi:
"İşveren temcilisi bu teklifi kabul etti. Tutanağa geçirdik. Hatta ben yazdım. Fransızcaya çevrildi. Sonra temsilci dışarı çıkıp bir görüşme daha yaptı. MESS (Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası) ile görüşmüş olabilirler. Dönünce, 'Yapılan anlaşmayı kabul ettiremedim' dediler. Görüşmeler burada koptu. En son Cumartesi günü bir araya geldik. Çalışan işçiler, 'Söz uçar yazı kalır' diyerek taleplerini yinelediler. Bunun hukuki geçerlilik kazanması için adını kendilerinin koyacağı yazılı tutanak, sözleşme veya protokole dökülmesini istediler. Bu teklif de kabul görmeyince görüşmeler kitlendi."
Günde yaklaşık bin 400 otomobilin üç vardiyada üretildiği OYAK Renault fabrikasında yaklaşık 5 bin 500 işçi çalışıyor.