Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Akın Öztürk'ün emriyle, komutanlığın envanterindeki iki A400M Atlas uçağının uçuşları emniyet tedbirleri kapsamında ertelendi. Bu uçakların görevi, diğer uçaklara devredildi.
Askeri yetkililer, İspanya'daki kazanın Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterindeki "A400M Atlas uçaklarının güvensiz" olduğu anlamına gelmediğini vurguladı.
İspanya'daki uçağın ilk test uçuşunda düştüğüne dikkati çeken yetkililer, uçağın teslim edilene kadar 3 bin saat test uçuşundan geçtiğini belirtti. Askeri yetkililer, Hava Kuvvetleri Komutanlığının, kabulden önce de test uçuşları gerçekleştirdiğini kaydetti.
İLK DEFA ATAK'I TAŞIMIŞTI
Hava Kuvvetleri Komutanlığı bünyesindeki A400M Atlas uçağı, milli helikopter Atak'ın nakliyesini de gerçekleştirmişti.
İlk kez gerçekleştirilen "Atak taarruz helikopterlerinin ulaştırma görevi" kapsamında Atlas'ın taşıdığı helikopterler, Malatya'daki 2'nci Kara Havacılık Alay Komutanlığından Kayseri'deki 12'nci Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığına teslim edilmişti.
ORGENERAL ÖZTÜRK DE UÇMUŞTU
A400M Programı 1985'te başlatılmış, Türkiye'nin katılımı 1988'de gerçekleşmişti. Almanya, Belçika, Fransa, İngiltere, İspanya ve Türkiye'nin katıldığı proje kapsamında Hava Kuvvetleri Komutanlığı için 10 uçak tedarik edilmesi planlanmıştı.
A400M stratejik ulaştırma uçağı, ağır ve hacimli malzeme taşıma kapasitesine, yüksek sürat ve uzun menzile, "glass" kokpite, havada yakıt ikmaline, gelişmiş savunma yardımcılarına, görev planlama ve bakım bilgi sistemine, gelişmiş aviyoniklere (elektronik sistem) ve "data link"e (veri bağlantısı) sahip, yüksek teknolojiyle geliştirilmiş ulaştırma uçağı özelliği taşıyor.
Hava Kuvvetleri Komutanlığı bünyesindeki iki A400M Atlas uçağı, havadan personel atlatma ve malzeme atma gibi taktik görevlerle uzun menzilli birlik intikalleri, yolcu ve malzeme taşıma gibi lojistik görevlerde kullanılıyor.