AP'nin New York'taki InsightCuba tur operatörü şirketinin verilerine dayandırdığı haberine göre, Washington yönetiminin Küba ile ilişkilerin normalleştirileceğini açıklamasından birkaç gün sonra, Küba'ya tur paketi satışlarında yüzde 57'ye varan artış yaşandı. Küba için yapılan turizm rezervasyonları şubat ayında yüzde 187, mart ayında ise yüzde 250 arttı.
AMERİKAN MARKALARININ İSTİLASI KÜBA'YI DEĞİŞTİRİR
AP'nin haberinde ABD'li turistlerin Küba'yı, ‘Amerikalılar gelmeden önceki haliyle görmek için acele ettiği' belirtildi. Bu gruba giren turistlere göre McDonald's ve Starbucks gibi Amerikan markalarının Küba'yı ‘istila etmesi', dünyada komünizmin son kalelerinden biri olan ülkenin benzersin karakterini değiştirebilir.
Küba'yı Ocak ayında 372 bin yabancı turist ziyaret etmişti. Küba yönetiminin beklentisine göre, Moskova ve Havana arasında tüm sınırlamaların kaldırılması halinde ülkeyi her yıl 1,5 milyon Amerikalı turist ziyaret edebilir.