Solar Impulse 2, beş ay boyunca 500 saat sürecek uçuş gerçekleştirecek. Uçak, tur boyunca Umman, Hindistan, Myanmar, Çin, ABD, Güney Avrupa ve Kuzey Afrika'ya uğrayacak.
© REUTERS / Ahmed JadallahSolar Impulse 2 uçağının İsviçre'li pilotları Bertrad Piccard ve Andre Borscberg tamamen güneş enerjisiyle Dünya'nın etrafını turlamayı hedefleyen ilk uçuş denemesine hazırlanıyor. Abu Dabi'nin Al Bateen havaalanından yola çıkan Solar Impulse 2, beş ay boyunca 500 saat sürecek uçuş gerçekleştirecek. Uçak, tur boyunca Umman, Hindistan, Myanmar, Çin, ABD, Güney Avrupa ve Kuzey Afrika'ya uğrayacak.
Solar Impulse 2 uçağının İsviçre'li pilotları Bertrad Piccard ve Andre Borscberg tamamen güneş enerjisiyle Dünya'nın etrafını turlamayı hedefleyen ilk uçuş denemesine hazırlanıyor. Abu Dabi'nin Al Bateen havaalanından yola çıkan Solar Impulse 2, beş ay boyunca 500 saat sürecek uçuş gerçekleştirecek. Uçak, tur boyunca Umman, Hindistan, Myanmar, Çin, ABD, Güney Avrupa ve Kuzey Afrika'ya uğrayacak.
© East News / Visual Press AgencyGüneş enerjisiyle çalışan Solar Impuls 2 uçağının pilotu Bertrad Piccard'ın Dünya turu öncesi Abu Dabi'de gerçekleştirdiği test uçuşu. Yeni modelin kanat açıklığı 72 metre. Uçağın kanat açıklığı genişliği Boeing 747'ninden daha büyük. Ancak Solar Impulse-2'nin ağırlığı sadece 2.3 ton. Uçağın hafifliğinin başarısı için kritik önemde olduğu belirtiliyor.Uçak saatte 70 kilometre hız yapabiliyor.
2/9
© East News / Visual Press Agency
Güneş enerjisiyle çalışan Solar Impuls 2 uçağının pilotu Bertrad Piccard'ın Dünya turu öncesi Abu Dabi'de gerçekleştirdiği test uçuşu. Yeni modelin kanat açıklığı 72 metre. Uçağın kanat açıklığı genişliği Boeing 747'ninden daha büyük. Ancak Solar Impulse-2'nin ağırlığı sadece 2.3 ton. Uçağın hafifliğinin başarısı için kritik önemde olduğu belirtiliyor.Uçak saatte 70 kilometre hız yapabiliyor.
© East News / Visual Press AgencyGüneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağının pilotları Bertrand Piccard ve Andre Borschberg ve Dünya turu sırasında kullandıkları donatım. Yeni uçak modelinin kanat açıklığı 72 metre. Uçağın kanat açıklığı genişliği Boeing 747'ninden daha büyük. Ancak Solar Impulse-2'nin ağırlığı sadece 2.3 ton. Uçağın hafifliğinin başarısı için kritik önemde olduğu belirtiliyor.Aynı şekilde kanatlardaki 17,000 bin adet güneş enerjisi hücresi ve gece uçuşlarında kullanılacak lityum iyon piller de yaşamsal önemde. Uçak saatte 70 kilometre hız yapabiliyor.
3/9
© East News / Visual Press Agency
Güneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağının pilotları Bertrand Piccard ve Andre Borschberg ve Dünya turu sırasında kullandıkları donatım. Yeni uçak modelinin kanat açıklığı 72 metre. Uçağın kanat açıklığı genişliği Boeing 747'ninden daha büyük. Ancak Solar Impulse-2'nin ağırlığı sadece 2.3 ton. Uçağın hafifliğinin başarısı için kritik önemde olduğu belirtiliyor.Aynı şekilde kanatlardaki 17,000 bin adet güneş enerjisi hücresi ve gece uçuşlarında kullanılacak lityum iyon piller de yaşamsal önemde. Uçak saatte 70 kilometre hız yapabiliyor.
© Fotobank.ru/Getty Images / Jean RevillardBertrad Piccard ve Andre Borscberg'in pilotluğunu yaptığı Solar Impulse 2 uçağı, 9 Mart'ta BAE'nin Abu Dabi havaalanından havalanarak Dünya turuna başladı. Borschberg'in pilotluğundaki Solar Impulse 2, tamamen güneş enerjisiyle Dünya'nın etrafını turlamayı hedefleyen ilk uçuş denemesini temsil ediyor.
4/9
© Fotobank.ru/Getty Images / Jean Revillard
Bertrad Piccard ve Andre Borscberg'in pilotluğunu yaptığı Solar Impulse 2 uçağı, 9 Mart'ta BAE'nin Abu Dabi havaalanından havalanarak Dünya turuna başladı. Borschberg'in pilotluğundaki Solar Impulse 2, tamamen güneş enerjisiyle Dünya'nın etrafını turlamayı hedefleyen ilk uçuş denemesini temsil ediyor.
© East News / DEMANGE FRANCIS / VISUAL Press AgencyDünya turu öncesi güneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağının üretimine katılan 130 kişilik bir ekip.
5/9
© East News / DEMANGE FRANCIS / VISUAL Press Agency
Dünya turu öncesi güneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağının üretimine katılan 130 kişilik bir ekip.
© East News / DEMANGE FRANCIS / VISUAL Press AgencyGüneş enerjisiyle çalışan Solar Impuls 2 uçağının pilotu Bertrad Piccard Abu Dabi'den havalanarak test uçuşu yapmak üzere.
6/9
© East News / DEMANGE FRANCIS / VISUAL Press Agency
Güneş enerjisiyle çalışan Solar Impuls 2 uçağının pilotu Bertrad Piccard Abu Dabi'den havalanarak test uçuşu yapmak üzere.
© REUTERS / Ahmed JadallahGüneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağı Abu Dabi Al Bateen havaalanında kalkış yapmaya hazırlanıyor.
Güneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağı Abu Dabi Al Bateen havaalanında kalkış yapmaya hazırlanıyor.
© REUTERS / Jean RevillardUmman'lı bir erkek BAE'nin Muskat şehrinde güneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağının pilotu Andre Borscberg ile selfie çekiyor.
Umman'lı bir erkek BAE'nin Muskat şehrinde güneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse 2 uçağının pilotu Andre Borscberg ile selfie çekiyor.
© REUTERS / Jean Revillard/Handout via Reuters Güneş enerjisiyle çalışan Solar Impuls 2 uçağı BAE'nin Muskat şehrinde iniş yapmak üzere. Bertrand Piccard ve Andre Borschberg'in pilotluğunu yaptığı Solar Impulse 2 uçağı, tamamen güneş enerjisi kullanılarak yapılacak Dünya'nın etrafındaki ilk uçuş turuna başladı.Abu Dabi'nin Al Bateen havaalanından yola çıkan Solar Impulse 2 uçağının beş ay boyunca 500 saat sürecek uçuş sırasında 35 bin kilometre katetmesi planlanıyor. Pilotları, dünyanın farklı yerlerinde mola verecek, uçağın bakımını yapacak ve temiz teknolojinin kullanımının yaygınlaştırılması mesajını verecek.
Güneş enerjisiyle çalışan Solar Impuls 2 uçağı BAE'nin Muskat şehrinde iniş yapmak üzere. Bertrand Piccard ve Andre Borschberg'in pilotluğunu yaptığı Solar Impulse 2 uçağı, tamamen güneş enerjisi kullanılarak yapılacak Dünya'nın etrafındaki ilk uçuş turuna başladı.Abu Dabi'nin Al Bateen havaalanından yola çıkan Solar Impulse 2 uçağının beş ay boyunca 500 saat sürecek uçuş sırasında 35 bin kilometre katetmesi planlanıyor. Pilotları, dünyanın farklı yerlerinde mola verecek, uçağın bakımını yapacak ve temiz teknolojinin kullanımının yaygınlaştırılması mesajını verecek.