Rusya Başbakan Birinci Yardımcısı Igor Şuvalov’un başkanlığındaki Antikriz Komisyonu toplantısının ardından yapılan yazılı açıklamada, “Perakende zincirleri, fiyatları dondurarak yükselmesine izin vermeyecek, ancak alım fiyatının düşmesi durumunda perakende fiyatlarını da düşürecek” denildi.
Rusya’nın en büyük perakende zincirlerini birleştiren Perakende Şirketleri Birliği (AKORT), Rusya Anti Tekel Servisi’ne (FAS) bir mektup göndererek sosyal açıdan önemli ürünlerin perakende fiyatlarını dondurma konusunda anlaşmaya vardıklarını bildirmişti.
Anlaşmaya 12 perakende şirketi katıldı: Magnit, X5 Retail Group (Pyateroçka, Perekrestok, Karusel), Auchan, Dixie, Metro Cash & Carry, Lenta, O’key, Globus, Billa, Zelgros, Vester ve internet-market Utkonos.
Fiyatlar, en az 20 üründen oluşan sepet için iki ay süreyle sabitlenmeli. Fiyatların dondurulduğu ürünlerin listesi, her bir perakendeci tarafından bağımsız olarak belirlenecek.
ENFLASYON ARTTI
Rusya İstatistik Kurumu’nun (Rosstat) 26 Şubat’ta yayınladığı verilere göre Rusya’da, 17-24 Şubat döneminde bir haftalık enflasyon yüzde 0,6’a kadar hızlandı, oysa bir önceki hafta 0,4’tü.
Çay yüzde 2,1, dondurulmuş balık yüzde 2, pirinç yüzde 1,7, et konserveleri, margarin, ayçiçeği yağı, makarna ürünleri ve karamel yüzde 1,3-1,4 daha pahalı oldu.