TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "TİM, 2014 4. Çeyrek Gerçekleşme ve 2015 1. Çeyrek Beklenti Anketi"nin açıklandığı toplantı sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Büyükekşi, ihracat rakamlarına bakıldığında Rusya'ya yapılan ihracatta kayıp yaşanmasına rağmen, ankette ihracatçının Rusya'yı hedef pazarlar arasında görmesine ilişkin şu açıklamayı yaptı:
"Rusya'ya olan ihracatımızda geçen sene 1 milyar 75 milyon dolar gerileme var, bu da yüzde 15'lik bir düşüşe tekabül ediyor. Burada madalyonun görünmeyen yüzü var. Türkiye'den bir çok ürün Laleli pazarından, Zeytinburnu'ndan Rusya'ya ayrıca gidiyor. Bu rakamlar hatırı sayılır rakamlar, bunlar Merkez Bankası kayıtlarında gözüküyor. İhracatçılar orada büyük bir pazar var, ona bakıyorlar. Yani ihracatçıda orada nasıl yapılanılacağına ilişkin bir çalışma var. İki ülke arasında yaşanan olumlu siyasi ve ekonomik gelişmeler de ihracatçının oraya yönlenmesini sağlıyor. AB'nin 2014 sonuna doğru Rusya'ya yönelik aldığı kararda Türkiye bunun dışındaydı. Şu an bir çok firma Rusya'yı buradan dolayı kendine hedef alıyor. Avrupa'dan bir çok firma şu anda Türk firmalarını arayıp, 'Biz Rusya'ya mal satamıyoruz, sizin üzerinden satabilir miyiz?' teklifleri sunuyor. Bizim firmalarımız bunu sürdürülebilir olmadığı için kabul etmiyor. Bütün sektörler bu yüzden Rusya'yla ilgili bir beklenti içinde…"