Her bayramda uyarılar yapılır, emniyet güçleri tedbir alır ama bu yıl Bakanımızın önderliğinde bir seferberlik ilan edildi. 69 bin 11 kişi bu sayıya 47 bin trafik polisi, 20 binin üzerinde jandarma ve otobüslerde yolculuk yapan sivil polisler de dahil trafikte denetim yaptı. Bu denetimlerin amacı ceza kesmek değil, insan hayatını korumak.
“Ülkemizdeki en büyük terör trafik”
Ülkemizdeki en yüksek ölüm oranı gençlerde ve sebebi trafik kazası. Otoyol hızında giderken rutin bir müzik dinliyorsak, o sırada dalgınsak, dikkatimiz yerinde değilse, uykusuzsak ve otoban sabit bir şekilde, rutin bir şekilde akıyorsa ortalama iki saatlik bir yolculuktan sonra biz yol hipnozuna girebiliyoruz ve bunu fark etmiyoruz. Biz bu ölümlere çok normal bakıyoruz, ‘kader’ diyoruz ama bu kader değil, eğitimsizlik. Bayramın ilk üç günü ağır tonajlı araçlara yasak olmasına rağmen 74 vatandaşımızı kaybettik. 6 binin üzerinde kazada 10 binden fazla yaralımız var. Bunların yüzde biri hayatını kaybederse 74 kişinin yanına 100 kişi daha eklenecek.
Son olarak, gişe kazalarına da değinen Korkmaz, sözlerini şöyle sonlandırdı:
Benim uzmanlık alanım sürücü davranışları. Kaza analizlerinde sürücü kusurlarına bakarım. Mühendisler mimariyi, şehir planlamacılar yapısal durumu konuşur. Fakat araç şaha kalkmaz, otobüs bir canlı değildir. Aracı kontrol eden, fren yapan ya da yapmayan sürücüdür. Kısacası sürücü sorumludur. kontrol eden sürücüdür.