2025 yılında otoyol ve köprü geçiş ücretleri zamlandı. Karayolları Genel Müdürlüğü’nden yapılan açıklamaya göre; 13 Ocak’tan geçerli olmak üzere köprü, otoyol ve tünel ücretlerine yüzde 43 zam geldi.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre son zamla birlikte son 17 senede köprü geçiş ücretleri yüzde bin 500’ü geçerken otoban geçiş ücretleri de yüzde 800’ü aşmış durumda.
Astronomik seviyedeki zamlara sosyal medyadan da tepkiler geldi, gösterilen bakım maliyeti düşüldükten sonra bir yılda köprülerden elde edilen gelirin ne için kullanıldığı merak konusu oldu.
Gazeteci Güçlü Özgan, konuyla ilgili şunları aktardı:
“Yeni bir zamla karşı karşıyayız. Dün itibariyle bütün köprü ve otoyollara ortalama yüzde 43 oranında zam geldi. Maaşlara baktığımızda ise yüzde 30 asgari ücrete, yüzde 15 işçi emeklisine, yüzde 11 memur emeklisine zam yapıldı. Son 1 yıl 2 hafta içerisinde Çanakkale Köprüsü’ne yüzde 288, Osmangazi Köprüsü’ne yüzde 318, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne yüzde 300, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ne yüzde 453, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne yüzde 453 oranında zam yapıldı. Peki bunun maliyeti nedir, karşılığında alınan paralar nasıl kullanılıyor? İstanbul’daki iki köprünün son zamla birlikte gelirleri yıllık 200 milyon dolar oldu. Bu köprülerin bakım ihaleleri 2021’de yapılmıştı. Söz konusu köprülere 10 yılda bir bakım yapılıyor ve bu bakımın maliyeti yaklaşık 100 milyon dolar. Peki bu maliyeti düşünce geri kalan miktar nerede? Tahmin etmek zor değil, gereksiz binlerce kalem sıralayabiliriz.”