Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Mehmet Neşet Gündüz, Radyo Sputnik’te yayımlanan Okan Aslan’la Gün Ortası programına konuk oldu. Gündüz, güncel tüketici problemlerine değindi.
Gündüz, emeklilerin banka promosyonunda üç yıl bankaya bağlı kalmaları konusuna dair “Tüketiciye hiç kimse emrivaki yapamaz. İyi bir hizmet veriyorsanız, tüketici burada kalacaktır. Demek ki siz iyi bir hizmet veremiyorsunuz, emekli de diyor ki ‘Ben hesabımı başka bankaya taşıyacağım’. Tüketici bu hukuki prosedürleri bilmediği için ne o bankadan hesabını taşıyabiliyor ne de başka bir bankaya hesabını aktarabiliyor. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) bu konuda kesin bir hüküm koymuştur: Tüketiciye ağırlaştırılmış bir durum getirmeyeceksin. Çıkmak istiyorsa lehine olan ödemeleri öder ve çıkar. Takibe uğrayan borcu varsa çıkamaz” dedi.
“Bankalar ek hizmet almaya zorluyorlar” diyen Gündüz sözlerine şöyle devam etti:
“Bankalar su, elektrik, doğal gaz gibi şeyleri taşı diyorlar. Kesinlikle böyle bir şey söz konusu değil. TBB’ye veya BDDK’ya şikayet edebilirler böyle bir şey olduğunda. Hatta Cumhuriyet Savcılığı’ndan dahi bir takipsizlik isteyebilirler.”
Tüketicilerin kredi kartı aidatını geri alabilme şartlarının olduğunu belirten Gündüz, şunları söyledi:
“Kredi kartı aidatı alınma şartları bellidir. BDDK demiştir ki, senin seçim hakkın var, ya aidatlı kart ya da aidatsız kart. Tüketiciye bu sunulmuyor. Bankayla bir sözleşme yaptığınızda ya da hesabınızı taşıdığınızda bakıyorsunuz elinize 2-3 tane de kredi kartı veriyorlar. Her tüketici aidatsız kredi kartına döndüğü zaman bu sefer bankalar müşterisini kaptırmamak için aidatsız kredi kartına komisyonlar, bonuslar, taksitler sunacak. Burada hakem heyetlerinin, tüketici mahkemelerinin de atladığı en büyük sorun budur.”