Evofenedex Denizcilik Danışmanı Kasper Rurade, Sputnik’e açıklamasında, “Aralık ayı ortasında, yani kriz başlamadan ve birçok gemi Kızıldeniz dışındaki rotaları kullanmaya başlamadan önce, nakliye fiyatları oldukça düşüktü. Şanghay’dan Rotterdam’a bir konteyneri ulaştırma maliyeti bin dolardı. Kriz başladıktan sonra fiyatlar büyük ölçüde arttı. Şimdi bir konteyneri taşımak 4 bin dolara mal oluyor” dedi.
Konteyner gemilerinin ek harcama ve sigorta fiyatlarının da arttığını bildiren Rurade, “Kriz öncesinde sigorta, gemi fiyatının yüzde 0.8’ini oluşturuyordu. Şimdi yüzde 1 civarında. Yani geminin fiyatı 100 milyon dolar olarak değerlendiriliyorsa bu miktarın yüzde 1’i, yani sigorta maliyeti, 1 milyon dolar oluyor. Bu, eskiden ödenenin çok üzerinde” ifadesini kullandı.
Rurade, gemilerin taşıdığı yüklerin, denizde batması durumuna karşı yapılan sigortada de yaşanan fiyat artışının bir başka sorun olduğunu kaydetti.