‘Türkiye’de haftalık çalışma süresi 52.2 saat’
“Türkiye’de haftalık çalışma süresi resmi rakamlara göre 52.2 saate denk geliyor. Biz bununla övünüyoruz ve uluslararası sermayeyi çağırıyoruz haftalık çalışma süresinin uzun olduğunu örnek göstererek. Ucuz, kalifiye, izin kullanmayan, hastalanmayan, haftalık 52.2 saat çalışmayı yüksünmeyen bir işçi sınıfı üzerinden sermayeyi ülkeye davet ediyoruz. Emeğin yağmasına göz yumulan bir ülke durumundayız. Yağmada ne gerçek ücret değerini bulur ne işçinin sosyal, fiziksel iyilik hali gözetilir ne de gerekli önlemler alınır. Emek, üretim sürecinin basit bir vidası gibi, bir makine parçası gibi algılanır ve ‘hadi hadicilik’ üzerinden birim zamanda en yoğun üretimi yapmak için insanın fiziki kapasitleri sonuna kadar zorlanarak emek yoğun teknolojiler, geri kalmış teknolojilerle sermaye birikiminin çarkları döndürülmeye çalışır. Türkiye’nin en büyük sorunu ve handikapı da budur.”
‘İş gücü piyasası güvencesizlik üzerinden parçalanıyor’
‘Seçim sonucu son ana kadar belli olmayacak’
‘Aile ortamındaki politik diyaloglar genç seçmeni etkiliyor’
“Pazar günkü CHP mitingi sonrasında ilk kez oy kullanacak bir grup gençle görüşme imkanımız oldu. Örneğin içlerinde İnce’ye oy vermeyi düşünenler de varmış ama gerek katıldığı programlar; gerekse sosyal medyada rakiplerin etkili bir biçimde ‘neden oy verilmemesi’ konusundaki değerlendirmeleri bu kitleyi ikna etmiş. Bir de çok ilginçtir, mesela başka illerde okuyup ailelerinin yanına bayram ziyareti için giden gençlerin aile ortamlarında aileleri İnce’ye oy vermemeleri yönünde bu gençleri ikna etmişler. Yani aile ortamındaki politik diyaloglar da ilk kez oy kullanacak seçmenin tercihini etkiliyor bu anlamda.”
‘Sosyal medyada İnce’ye olan destek sabun köpüğü gibi’
“Aksoy Araştırma’da da Sayın İnce’nin desteğinin 5.8’e düştüğünü görüyoruz. Dolayısıyla sosyal medyadaki popülerlik biraz sabun köpüğü gibi. Bir anlamda bir rüzgara kapılıp o rüzgarın etkisiyle bir yere yönelme ya da savrulma ama çok kolay da tüketme ve tüketilme hali anladığım kadarıyla geçerli. Bugün itibariyle bir ay öncesine göre yarı yarıya azalmış olan bir İnce desteği var. Azımsanmayacak bir kitle kararsız İnce’ye oy vermeme durumunda. Geçen gün Area araştırmanın özellikle sosyo demografik özelliklerle parti aday tercihleri ilişkisinden anlıyoruz. Örneğin Seçim ikinci tura kalırsa her 5 İnce seçmeninden biri sandığa gitmeyeceğini söylüyor. Buna karşılık 2 seçmenden birinin (yüzde 55.4) Kılıçdaroğlu’na, her 5 seçmenden 1 tanesinin de (yüzde 23.8) Erdoğan’a oy vereceği anlaşılıyor. Yüzde 20 ise sandığa gitmeyeceğini belirten bir seçmen kitlesi var.”